fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נגיף האבולה: אוהלי בידוד מיוחדים הוקמו ברמב"ם

על פי החלטת משרד הבריאות, חולים שיזוהו כי נדבקו בנגיף האבולה ישהו או בבית החולים שיבא או רמב"ם
מיגון נגד האבולה (צילום: פיוטר פליטר)
מיגון נגד האבולה (צילום: פיוטר פליטר)

בעקבות הנחיית משרד הבריאות, להקים שני מוקדים ארציים בבית חולים שיבא ורמב"ם לקליטה אפשרית של חולים שקיים חשד שנדבקו בנגיף האבולה הוקמו היום (ראשון) שלושה אוהלי בידוד מיוחדים בשטח רמב"ם.
את האוהלים סיפק האגף לשעת חירום של משרד הבריאות. לאחר הקמתם עברו אחיות היחידה לזיהומים הדרכה על השימוש באוהלים ובאלונקה ייחודית אטומה, עם זרימת אוויר בתת לחץ, שסופקה גם היא על ידי משרד הבריאות להעברת חולים או חשודים במחלות מדבקות, באופן בטוח מהמיון אל אוהלי הבידוד המיוחדים.

מיגון נגד האבולה  (צילום: פיוטר פליטר)
מיגון נגד האבולה (צילום: פיוטר פליטר)

"משרד הבריאות הנחה שרמב"ם יקלוט חולים שקיים חשש שהם נושאים את המחלה מנתניה וצפונה, כאשר בית החולים שיבא יקלוט את החולים מנתניה ודרומה", מסביר פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, "אנו החלטנו לקיים את אוהלי הבידוד המיוחדים בקומה התחתונה של מתקן בית החולים התת קרקעי לשעת חירום ע"ש סמי עופר. המיקום מאפשר גם לבודד חולים אפשריים רחוק יחסית משאר המחלקות, וגם, עקב הכנת המקום למקרי חירום – יש בו את כל תשתיות החשמל, קווי התקשורת, המיזוג והחמצן שיש בבית חולים רגיל".

את האוהלים המיוחדים מייצרים במפעל "בית אל" בזכרון יעקב, אותו מפעל שמייצר את מרבית מערכות ההגנה בפני לוחמה כימית המותקנים בישראל במוסדות ובבתים פרטיים. מפעל "בית אל" הוא גם יצרן מערכות סינון האוויר המותקנות בבית החולים התת-קרקעי לשעת חירום ע"ש סמי עופר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות