fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אב קיבל צו מעצר בשל חוב מזונות שהוקפא מלפני 16 שנה

אב מהצפון לא האמין שקיבל פקודת מעצר בערב ראש השנה מגרושתו שנישואיהם הסתיימו לפני יותר מעשור על רקע חוב ישן שהוקפא על ידה בהוצאה לפועל. האב שוחרר על ידי שופט מעצרים תורן. עו"ד סופי ספקטור: "משחק מכוער ונקיטת צעדים חריפים רק על מנת להזיק"
אילוסטרציה פנתרמדיה
אילוסטרציה פנתרמדיה

אב מהצפון לא האמין שאת השנה החדשה ייפתח בבית מעצר במרכז הארץ. יממה לפני ערב החג קיבל צו מעצר מההוצאה לפועל בגין חוב ישן של מזונות שהוקפא במשך יותר מעשור על ידי האשה. השניים נמצאים במשא ומתן לסגירת התיק.

אילוסטרציה פנתרמדיה
אילוסטרציה פנתרמדיה

הזוג התגרש לפני כ-16 שנים. במהלך כל השנים שילם את המזונות לילדיו על פי החוק. כיום ילדיו אינם קטינים. בשבוע שעבר גרושתו החליטה להפעיל את חוב המזונות שהוקפא בהוצאה לפועל וצבר ריבית בסכומים של מאות אלפי שקלים.

האב פנה לעורכת הדין סופי ספקטור מומחית לענייני משפחה וגירושין שנסעה בערב החג לבית המעצר ופעלה לשחרורו במידי. בשל השבתת מערכות ההוצאה לפועל נאלצה עורכת הדין ספקטור לכתת רגליה ללשכת הוצאה לפועל תורנית על מנת לשכנע את השופט התורן לשחרר את העצור בהפקדת ערובה. לאחר דיון טעון הוחלט על שחרור האב שחזר לחגוג את ערב החג בחיק משפחתו. כעת הוגשה על ידי האב בקשה לבית המשפט לביטול או הפחתת החוב שתידון מיד לאחר החגים.

עו"ד ספקטור: "האב שילם וסיים את כל תשלומי המזונות השוטפים שהוצגו בבית המשפט. החוב קוזז בהסכמה במהלך כל השנים, אך לפתע החליטה האשה להפעיל אותו בהוצאה לפועל. האב ידע על קיומו של החוב, אך לא דמיין כי גרושתו תפעיל אותו. החוקים מדינה מאד נוקשים בעניין תשלום מזונות. מצד אחד זה כלי חזק שעובד אבל מאידך גורם לנזק עצום בהידברות בין הצדדים. לא היתה שום סיבה אמיתית להוצאת הצו ערב חג".

לדברי עו"ד ספקטור מהלך כוחני כמו צו מאסר חיוני רק למקרים בהם מדובר במשתמטי מזונות קטינים במצב שאינם משולמים, אז בהחלט יש לנקוט בכל הסנקציות האפשריות. "במצב בו האבות עושים חיל ניתן להגיע להסדר ונמצאים בעיצומו של הליך הידברות זה פשוט משחק מכוער ונקיטת צעדים חריפים רק על מנת להזיק ותו לא", סיכמה עו"ד ספקטור.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות