fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרבית התורמים למאבק נגד זיהום אוויר אינם תושבי חיפה והקריות

במפרץ חיפה מתארגנת לאחרונה קבוצת אקטיביסטים, לפעול בנושא הזיהום והחומרים המסוכנים במפרץ.זה הזמן של תושבי חיפה והקריות להתחיל לדאוג לחיים שלהם
הפגנת הצפון נגד זיהום אוויר
הפגנת הצפון נגד זיהום אוויר (צילום: אפרת פראנק)

הציבור במפרץ חיפה והקריות נמצא בתהליך התעוררות לאור המאבק נגד זיהום האוויר במפרץ חיפה. לאחרונה החלו בקואליציה לבריאות הציבור בגיוס תרומות עבור קמפיין גדול מאד שיושק בקרוב העוסק ב"שקט התעשייתי",במפעלי תעשייה פטרוכימיים. על פי נתונים שהגיעו לידנו מרבית התורמים לפעילות מצילת החיים אינם תושבי חיפה והקריות.  נכון להיום חסרים 12 אלף שקלים לקיום הפרויקט. 

המחאה נגד זיהום מפעלים קבלה חיזוק חשוב מהכנסת, כאשר ועדת הפנים של הכנסת קבלה את המלצות הוועדה המיוחדת שטיפלה בנושאים של מפרץ חיפה וקבעה חד משמעית שיש לעשות את הקשר בין אחוז התמותה הגבוה במפרץ לרמת הזיהום הגבוהה. הוועדה קבעה כי אין להתייחס לאירועים הרבים אשר כללו חומרים מסוכנים במפרץ חיפה בין השנים 2011-2013, כאל אירועים בודדים אלא כמציאות רווחת ושגרתית.

ביום שישי הודיעה המשרד להגנת הסביבה כי הוא משבית את המתקן המרכזי בבז"ן עד לקבלת תחקיר על האירוע, במקביל נפילות הטילים לאחרונה באזור הצפון מגבירות את החששות המתמשכים שלנו לפגיעת טילים שעלולה להיות חמורה באופן מחריד, אם יפגעו במתקנים של חומרים מסוכנים.

ביום ראשון שעבר התרחשה תקלה חמורה בפצח"ן המימני בבתי הזיקוק והמתקן הפסיק לפעול. בגרמניה פונו השבוע למעלה מ 14 אלף תושבים מבתיהם בשל פיצוץ ושריפה במפעל כימיקלים גדול. אולי זה נשמע נאיבי, הרצון לנקות את מפרץ חיפה, מאיום החומרים המסוכנים ומהזיהומים הכבדים, שפוגעים בתושבים כבר כמה עשורים, אבל זה הכיוון לשנים הקרובות.

נשמע לכם יעד ראוי?  זו הזדמנות להזמין כל אחת ואחת מכם לקחת חלק או לתמוך מרחוק במאבק – בפרויקט שלהם באתר גיוס ההמונים "מימונה" וכן להגיע לכנס התושבים שהם מארגנים: ביום ג' 23.09.14 בשעה 18:00 בבית נגלר יתקיים כנס תושבים עם חה"כ דב חנין, ראשי ערים מהמפרץ, פעילי סביבה ותושבי מפרץ חיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות