fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה כתבו תלמידי כיתה ח' למנכ"ל חברת עלית?

ואיך זה קשור לשיעורי הגמרא בישיבת פרחי אהרון בקרית שמואל ולחטיף התפוצ'יפס?
"אנחנו לא חיות". תלמידים עם המכתב צילום: עצמי
"אנחנו לא חיות". תלמידים עם המכתב צילום: עצמי

תלמידי כיתות ח' בישיבת פרחי אהרון בקרית שמואל שלחו השבוע מכתב למנכ"ל חברת עלית, במסגרת פרויקט למידה בחטיבת הביניים, במחאה על הפרסומת לתפוצ'יפס תחת הסלוגן "טבעי שלא תשלוט בעצמך". בשיעורי הגמרא למדו התלמידים על שליטה עצמית ומוסר ובחרו להביע במסגרת שיעורי "הלמידה המשמעותית" את מחאתם על פרסומת החברה ועל המסר אותו היא מעבירה. התלמידים כתבו יחדיו מכתב למנכ"ל עלית עם העתק לשר החינוך נפתלי בנט, במקביל, הם פועלים להפיץ את המסר ברשתות החברתיות.

מן המכתב: "אנו תלמידי כיתה ח' בישיבת פרחי אהרון בקרית שמואל, וברצוננו להתייחס לפרסומת שלכם הנמצאת בגב חטיף התפוצ'יפס – 'טבעי שלא תשלוט בעצמך'. נראה, כי השתמשתם באמצעים פסולים שיש בהם משום השוואת הצרכן הצעיר לבהמה שאינה יכולה לשלוט ביצריה. כמו כן עולה, כי הינכם מאמינים במושג 'המטרה מקדשת את האמצעים', והחמור מכל הוא שלא אכפת לכם לפנות אל היצרים הכי נמוכים באדם על מנת לשכנע אותנו, בני הנוער והילדים, לקנות את החטיף.

מטרתה של פרסומת היא לשכנע ולהעביר מסרים לתת המודע של האדם. איננו רוצים לחשוב מה עלול לקרות לחברה שלנו, אם בני הנוער יבינו שמאוד טבעי שאנו לא שולטים בעצמנו. לפי אמירה זו, אנס, גנב ורוצח הפועלים לפי היצר, טבעי מאוד שלא ישלטו בעצמם. אין שום הצדקה לפרסם מוצר טוב ככל שיהיה תוך פגיעה בערכים כל כך חשובים".

"אנחנו לא חיות". תלמידים עם המכתב צילום: עצמי
"אנחנו לא חיות". תלמידים עם המכתב צילום: עצמי

מחברת שטראוס פריטו ליי, המייצרת את החטיף, נמסר בתגובה: "קיבלנו את הפנייה, מדגישים שאין ולא היתה כל כוונה לפגוע באיש וכך גם נתייחס לפניה זו"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות