fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראות ולא להאמין: להבה ענקית מבתי הזיקוק

במהלך סערת החורף אמש שוחררה להבה ענקית מהלפיד של בתי זיקוק. קבוצת בז"ן: "בעקבות הפסקת חשמל ברשת של חברת החשמל, הפסיקו לפעול חלק ממתקני הקבוצה"
להבה ענקית מבז"ן
להבה ענקית מבז"ן

הערב (שלישי) שוב שוחררה להבה גדולה מהלפיד בבתי הזיקוק במפרץ חיפה.  ככל הנראה מדובר בתקלה בשל דליפה של חומר מסוים. מכיבוי אש מחוז חוף נמסר כי מדובר בלהבה גדולה מהרגיל ללא שריפה או אירוע חריג.
מהקואליציה לבריאות הציבור נמסר בתגובה לאירוע: "לפיד בוער בעוצמה כזו הוא סימן לתקלה ועוצמת הלהבה היא בהתאם לעוצמת התקלה. כלומר יש חובה לשרוף חומרים שפורצים מהמתקנים בעקבות התקלה. הלפיד הוא מעין שסתום בטחון שמונע נזק חמור יותר. אבל גם הלפיד יש לו ביטוי של זיהום אוויר חמור. שגרת התקלות היא מציאות שלא ניתן להשלים עמה".

מקבוצת בזן נמסר: "קבוצת בז"ן מבקשת לעדכן את תושבי האזור כי בעקבות הפסקת חשמל ברשת של חברת החשמל, הפסיקו לפעול חלק ממתקני הקבוצה. כתוצאה מכך ומהליך ההפעלה מחדש של המתקנים, הצפוי ביממה הקרובה, צפוי כי הלהבה בלפיד תהיה גבוהה מהרגיל – זאת כחלק ממילוי תפקידו של הלפיד כאמצעי בטיחות".

להבה ענקית מבז"ן
להבה ענקית מבז"ן (צילום: שירן עזתי/ הקואליציה לבריאות הציבור)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות