fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפיד: "אתמוך בהקמת נמל חדש בחיפה גם על חשבון חופי הקריות"

פעילי מגמה ירוקה הגיעו לכנס שערך שר האוצר היוצא יאיר לפיד בקרית חיים, והעלו את נושא התחלואה בסרטן ומחלות אחרות ואת התנגדותם להקמת נמל נוסף בחיפה.
שר האוצר היוצא יאיר לפיד
שר האוצר היוצא יאיר לפיד (צילום: ענבל לויתן קראוס)

בכנס בחירות שנערך ביום חמישי האחרון בקרית חיים  אמר שר האוצר היוצא יאיר לפיד (יש עתיד)  כי הוא תומך בהקמת נמל חיפה החדש. עוד הוסיף כי: "יונה יהב היה במשרדי חמש פעמים בנושא הזה, ביקש את תמיכתי והבהיר לי שחיפה זקוקה לנמל החדש".

נעמה שריד מובילת המאבק להצלת חופי הקריות מטעם "מגמה ירוקה", שאלה את לפיד האם הוא תומך או מתנגד להקמת נמל המפרץ אשר עתיד להרוס את חופי הקריות ולהוסיף זיהום אויר ובעיות תחבורה. "החוף הוא נכס ציבורי ושייך לכולנו, בין אם אתה במעמד גבוה או נמוך- בסוף השבוע כולנו מבלים בחוף הים. האם אתה בעד או נגד הקמת נמל מזהם על חשבון חוף הרחצה הציבורי שלנו?".

לפיד השיב: "ראש עיריית חיפה תומך בפרויקט ואני כשר האוצר גיביתי אותו, אני בעד הקמת נמל נוסף בחיפה, חיפה זקוקה לנמל החדש". לטענת התושבים ומגמה ירוקה כי חיפה היא העיר המזוהמת ביותר בישראל והנמל יוסיף עוד זיהום ויסכן את בריאות התושבים  השיב לפיד:  "אתמוך בהקמת נמל חדש בחיפה, גם אם זה יבוא  על חשבון חופי הקריות, אנחנו בשנת 2015, יש לנו שליטה על זיהום האוויר והנמל ייתן בוסט עצום כלכלית ותעסוקתית לאזור-זה מייצר עולם כלכלי חדש של תעסוקה ומגורים, חברה ישראלית בונה את הנמל".

בתגובה לכך השיבה שריד: "לא מובטח לנו שחברה ישראלית תתפעל את הנמל, זו יכולה להיות גם חברה סינית שתזכה במכרז. פרנסה לא צריכה לבוא על חשבון זיהום האוויר, הריסת חופים שהיו עד כה פתוחים לציבור וסיכון בריאות התושבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות