fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לבד עם הנגיף

בבית החולים רמב"ם מטופלים כ-1000 נשאי איידס, שמספרם באזור עלה בשנה האחרונה בכ-50 אחוז. בין המטופלים שני נשאים מהקריות שסובלים מבדידות, ניכור, בורות, נידוי חברתי וריחוק משפחתי
י' מקרית חיים
"לא ידעתי למי לפנות". י' מקרית חיים (צילום: אושרת שטיינברג-קרן)

ביום ראשון צוין יום האיידס הבינלאומי, שהשנה לווה בנתונים מדאיגים בישראל. בבית החולים רמב"ם דיווחו על עלייה מדאיגה במספר הנשאים: 50 אחוז בשנה האחרונה לעומת השנה שלפניה, ולדברי פרופ' שמעון פולק, מנהל המכון לאימונולוגיה קלינית, מגמת העלייה צפויה להמשך. "הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שמחלת האיידס הפכה ממחלה קטלנית למחלה כרונית", הסביר פרופ' פולק, "אנשים חושבים שהם יכולים לקיים יחסי מין לא מוגנים ולפתור את סכנת ההידבקות בנטילת תרופות".

י' מקרית חיים
"לא ידעתי למי לפנות". י' מקרית חיים (צילום: אושרת שטיינברג-קרן)

ד"ר אדוארדו שחר, סגן מנהל המכון לאלרגיה, אימונולוגיה ואיידס, מוסיף כי העלייה במספר הנשאים במחלה היא תוצאה של שאננות. "מדובר במחלה שתלווה את החולה כל חייו, מדובר בתלות בתרופות ובזמני לקיחתן. אנשים רואים את הדברים בצורה לא נכונה".

המשפחה התנתקה

א', בן 28 מקרית אתא, הומוסקסואל שנדבק בנגיף לפני פחות משנה, שקל לשים קץ לחייו לאחר שקיבל את הבשורה הקשה. כיום הוא מטופל במכון לאלרגיה, אימונולוגיה ואיידס ברמב"ם. "אם חשבתי שאיבדתי את המשפחה בגלל ההעדפות המיניות שלי, ביום שגיליתי שאני נשא איידס הבנתי שאני לבד בעולם. נסעתי להורים, סיפרתי להם וכשיצאתי מביתם ידעתי שלשם אני כבר לא אחזור", הוא מספר.

והוא צדק. מאז הקשר עם הוריו נותק. "גם כשאני מתקשר אליהם, וזה קורה רק כשאני במצב נפשי גרוע או במצוקה, הם לא טורחים לענות", הוא מספר. גם מי שהיה בן זוגו במשך שלוש שנים עזב. "אני עובר תקופה קשה. עזבתי את הלימודים, אני יושב בבית לבד. אני לא רואה מפה איך יכול להיות טוב, החברה מנדה חולים כמוני ואני מרגיש אבוד", הוא אומר, "למזלי, הצוות ברמב"ם כולל אנשים מקסימים שעובדים מהלב. שם אני לא מרגיש דחוי או מושפל, אלא כמו כולם, ואני מודה להם על כך".

הכתבה המורחבת תתפרסם ביום שישי בעיתון "הד הקריות" 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות