fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירידת הגשמים פוגעת בכבישים בקרית ביאליק

רחוב האצל קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
רחוב האצל קרית ביאליק. צילום: דורון גולן

כמויות הגשמים הגדולות שירדו בשבועות האחרונות גרמו לנזקים בכבישים בקרית ביאליק והם מהווים סכנה למכוניות שחולפות עליהן. מומחה התחבורה, ד"ר משה בקר, מתריע מסכנה וטוען כי השלטון המקומי סובל מבעיות תקציב.

רחוב האצל קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
רחוב האצל קרית ביאליק. צילום: דורון גולן

סיבוב קצר בחלק הצפוני של קרית ביאליק מעלה תמונת מצב עגומה, במיוחד לאור העובדה שבאזור עומד לקום פרוייקט בנייה רחב היקף של אלפי יחידות דיור, מה שאומר תוספת של אלפי מכוניות על כבישי העיר. לאורך רחוב האצל נפערו בורות עמוקים וחדים שגורמים לנהגים בשעות האור, לסטות ממסלולם על מנת שלא לפגוע בבורות. הבעייה חמורה שבעתיים בשעות הלילה אז נבלעים הבורות בצבע השחור של האספלט ואינם נראים לעיני הנהגים.

הבעייה ממשיכה גם ברחוב חיים שזרוע לכל אורכו בבורות שנפערו מהגשמים וחלקם אף כוסו בחצץ מתוך ניסיון למנוע נזקים לכלי רכב שחולפים בכביש. באזור התעשייה של העיר, הכבישים הראשיים נראים כמו שעברו מטח של הפצצה. הרחובות הנס מולר והחרושת זרועים במאות בורות וסדקים וכל נסיעה עליהם הופכת למפגן של וירטואזיות כדי לשלוט במכונית. הסכנה להיפגעו גבווה פי כמה בקרב רוכבי הדו-גלגלי שכל בור או סדק יכול להוביל לאובדן שליטה מיידי ולפציעה.

ד"ר בקר מבהיר כי כביש באיכות ירודה מעלה את רמת הסיכון למשתמשים בו. "הנזק יכול להיות מאוד רציני, לרכב וגם לבעלי הרכב" הוא אומר ומוסיף כי למרות שהממשלה גבתה שנה שעברה 40 מיליארד שקל מציבור הנהגים, רק חלק קטן מאוד נסכום זה חוזר לתשתית הכבישים. הבעיה מחמירה כשאר מדובר בכבישים שנמצאים בשטח של רשויות מקומיות ולדבריו הכבישים בשטחן אינם מטופלים כנדרש עקב מצוקה תקציבית וסדר עדיפות נמוך שמוקצה להם.

מעיריית קרית ביאליק נמסר: "במהלך החורף מתגלים כשלים נקודתיים בכבישים והם מטופלים ברגע שמזג האוויר מאפשר זאת. אף כביש בעיר לא קרס. ברחוב האצ"ל בוצע קטע אספלט חדש מכיכר רבין ועד לכיכר הפרפר. בצומת רחוב התל ורחוב האצ"ל קיימת תקלה בקולטן הניקוז והוא יטופל כשמזג האויר ישתפר. מתוכנן במהלך הקיץ לחדש את רחוב חיים לכל אורכו. באזה"ת מדובר בכבישים ישנים ביותר עם עומס נסיעה גבוה של משאיות וכלים כבדים. קיימת תוכנית לשדרוג וחידוש אזור התעשיה, שתצא לפועל כבר בשנת 2017 עם סלילת רחוב יוסף לוי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות