fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום כיפור: 2,566 בני אדם טופלו במהלך החג

ילדה כבת 9 מחיפה נחבלה בראשה כשנפלה מאופניים. תקרית ידויי אבנים לעבר אמבולנס נרשמה בקרית שמונה
צוותי מגן דוד אדום מעניקים טיפול רפואי למשתתפי מרתון גילט תל-אביב 2013. צילום רועי אנגל דוברות מדא.
צוותי מגן דוד אדום מעניקים טיפול רפואי (צילום רועי אנגל דוברות מדא)

גם בשנה זו היו ידיהם של צוותי מד"א ברחבי הארץ עמוסות עבודה במהלך יום הכיפורים. 2,566 בני אדם טופלו, מהם 1,973 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ. יצויין כי אשתקד טופלו כ-2,334 חולים ופצועים.

130 בני אדם התעלפו עקב הצום, ו-16 נזקקו להחייאה. 63 מהמתפללים בבתי הכנסת קיבלו טיפול רפואי וחלקם אף פונה להמשך טיפול בבית החולים. צוותי מד"א הוזעקו להעביר 145 יולדות לבתי החולים, ובתוך כך 6 נשים כרעו ללדת בבתיהן ויולדו על ידי החובשים והפאראמדיקים של מד"א. 19 בני אדם נפצעו באורח קל בתאונות דרכים ונרשמו 24 אירועי אלימות בהם 4 בינוני ו 20 קל אליהם צוותי מד"א נקראו.

במהלך החג נרשמו מקרים רבים של פציעת ילדים, עקב רכיבה על אופנים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 207 ילדים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ, מהם ילדה כבת 9 שנחבלה בראשה כשנפלה מאופנים בחיפה ופונתה לבי"ח רמב"ם כשהיא במצב בינוני עד קשה. בקרית שמונה נרשמה תקרית של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מד"א על ידי ילדים ובני נוער

אמש (שבת) בשעה 13:42 נמסר למד"א על ילדה שנפלה מאופניה לאחר שהתנגשה ברכב חונה ברחוב אלכסנדר ינאי בחיפה. צוות אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בנפגעת בת 10 ופינו אותה במצב בינוני-קשה לבית החולים רמב"ם כשהיא סובלת מחבלת ראש. הפרמדיק דודו קזמוז שטיפל בנפגעת סיפר כי בקרבתה של הנפגעת נמצאו ילדים נוספים מבוהלים מהמאורע. "עקב החבלה המשמעותית בראשה נאלצנו להרדים ולהנשים אותה על מנת לייצב את מצבה, והיא פונתה בהקדם האפשרי לחדר ההלם בבית החולים רמב"ם".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מד"א לקראת יום הכיפורים בכוננות מוגברת ובהיערכות גבוהה על מנת להעניק לציבור את הטיפול היעיל, המהיר והאיכותי ביותר. צוותי מד"א פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים. עם תום יום הכיפורים, כבר נערכים כוחות מד"א לחג הסוכות ולהגשת סיוע רפואי גם במהלך ימי החגים הבאים. אני מודה לכל צוותי מד"א שפעלו במהלך יום הכיפורים ומאחל, בשמי ובשם כוחות מד"א, גמר חתימה טובה לכל בית ישראל".

2,566 בני אדם טופלו במהלך החג (צילום: רועי אנגל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות