fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ דב חנין יערוך סיור בנושא הזיהום הסביבתי במפרץ חיפה

ועדת המשנה לבדיקת סוגיות תכנון וסביבה במפרץ חיפה, בראשות ח"כ דב חנין, תסייר מחר במפרץ חיפה. ח"כ חנין: "בימים אלה מגיעה שאלת עתידו של המפרץ לצומת הכרעות היסטורי". הקואליציה לבריאות הציבור תארגן מפגש תושבים עם ח"כ חנין
הפגנה מחוץ לבז"ן
הפגנה מחוץ לבז"ן (צילום: מגמה ירוקה)

מחר (רביעי) תסייר ועדת המשנה לבדיקת סוגיות תכנון וסביבה במפרץ חיפה, בראשות  יו"ר ועדת המשנה ח"כ דב חנין, ברחבי מפרץ חיפה ותבחן סוגיות תכנוניות וסביבתיות שונות.
 וועדת המשנה של וועדת הפנים והגנת הסביבה, הוקמה על ידי יו"ר ועדת הפנים בכנסת, ח"כ מירי רגב בעקבות דיון מעמיק שעסק בהרחבת בתי הזיקוק והנפט בחיפה והסכנה הבריאותית והסביבתית הנשקפת מכך לציבור התושבים בחיפה.

הסיור יחל בשעה 10:00 בנמל חיפה, משם ימשיך הסיור לנמל התעופה בחיפה,  בצהריים יתקיים סיור בבז"ן ובשעה 16:00 דיון באיגוד ערים לאיכות הסביבה בחיפה. הקואליציה לבריאות הציבור תארגן מפגש תושבים עם ח"כ דב חנין בשעה 19:00 במתנ"ס נווה יוסף בחיפה, ניתן הירשם כאן.

את הוועדה ילווה יועץ משפטי המתמחה בתחום הגנת הסביבה. מטרת הוועדה היא להביא בפני מליאת וועדת הפנים והגנת הסביבה, תוך שלושה חודשים מיום מינויה, המלצה לכלל סוגיית מטרופולין חיפה בכל הנושאים הקשורים לזיהום הסביבתי במפרץ חיפה ושאלות של תכנון במפרץ.

הוועדה תתייחס גם לתמ"א 30 שנועדה, בין השאר, להסדיר סוגיות תכנוניות במפרץ חיפה. הוועדה תקיים ישיבות עם הגורמים הרלוונטיים – משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, עיריית חיפה, קבוצת בז"ן, ארגונים סביבתיים ועוד. בנוסף, תקיים הוועדה סיורים על מנת להתרשם מהממצאים בשטח. בתום עבודתה תציג וועדת המשנה את ממצאיה בפני מליאת הוועדה.

לקראת הסיור מחר אמר ח"כ דב חנין, יו"ר וועדת המשנה: "אסור שמפרץ חיפה יהיה גם בעתיד אזור של זיהומים סביבתיים ומפגעים בריאותיים. בימים אלה מגיעה שאלת עתידו של המפרץ לצומת הכרעות היסטורי. בשטח קטן, באזור התפר שבין עיר הכרמל לקריות, ממש במרכז מטרופולין חיפה, מתוכננים פרויקטים בעלי משמעות עצומה: הקמת נמל נוסף לחיפה, עם שטחי עורף נמל עצומים, והרחבה משמעותית של מתחם בתי הזיקוק, שלאורך שנים היו אחראים לזיהום האזור כולו.

מחר נקיים שם סיור ונפגוש מומחים ומעורבים מכל הצדדים כדי לבחון את שאלת התאמתם של הפרויקטים האלה למאמצים הנעשים לשקם את אזור המפרץ מבחינה סביבתית, בין היתר באמצעות פיתוח פארק הקישון. עתידו של מפרץ חיפה הוא  עתידם של מאות אלפי אזרחים, עניין בעל משמעות לאומית גדולה וככזה גם הכנסת חייבת להביע בו את עמדתה".

ליאורה אמיתי מהקואליציה לבריאות הציבור:"הנושאים שמטרידים את תושבי המפרץ הם כה רבים ומאיימים, וזו לא פעם ראשונה שהוועדה מגיעה למפרץ וככל הנראה גם לא האחרונה. זהו מאגר החומרים המסוכנים הגדול במדינה, יש אינספור תכניות פיתוח והתרחבות שמונעים על ידי אינטרסים שונים וברובם טובת הציבור ושלומו – אינם נלקחים בחשבון. הוועדה מסיירת במפרץ ולא תוכל לפגוש את כלל התושבים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות