fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיפה: קצר חשמלי במזגן גרם לשריפה בדירה

מגזן עלה באש בדירה בשכונת נווה שאנן בחיפה. אם וילדיה הצליחו לחלץ את עצמם ללא פגע
שריפה בדירה בנווה שאנן
שריפה בדירה בנווה שאנן (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

לוחמי האש מתחנה אזורית חיפה הוזעקו לפנות ערב (ראשון) לדירת מגורים ברחוב לייב שמעוני בשכונת נווה שאנן בחיפה עקב דיווח שהתקבל מבעלת הדירה על מזגן העולה באש. בהתאם להנחיות מוקדנית הכיבוי, מילטה בעלת הדירה את עצמה וילדיה עוד טרם הגעת הצוותים לדירה. לזירה הוזנקו שני צוותי לוחמי אש בפיקודו של טפסר משנה לוי שלום , מפקד המשמרת התורנית. משהגיעו לזירה הבחינו כי מתוך הדירה בוקע עשן סמיך אשר חדר אל חלל המדרגות של המבנה התלת קומתי.

במקביל לפעולות הכיבוי, ביצעו לוחמי האש פעולות לשחרור העשן הכלוא ומניעת חדירתו אל דירות המגורים. לדיירי הבניין ניתנה במקביל הוראת הסתגרות בדירותיהם, שכן כל פתיחת דלת, או ניסיון ירידה בגרם המדרגות משמעו סכנת חיים של ממש עקב האווירה הרעילה. תגובתם המהירה והנכונה של לוחמי האש ובעלת הדירה תרמו לכך שהאירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש.

שריפה בדירה בנווה שאנן
חיזוק שקעים. (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

מכיבוי אש מחוז חוף נמסר: "בעונת החורף תופעות מעין אלה של מזגנים העולים באש קורות לעתים, ובידי האזרח לעשות מספר פעולות פשוטות העשויות לצמצם את ההיתכנות של מקרים מסוג זה: דאגה לתחזוקה נאותה של מערכת החשמל הדירתית בידי בעלי מקצוע מוסמכים, שימוש במכשירי חשמל ובכללם אמצעי חימום בעלי תו תקן ישראלי, חיזוק שקעים ומגעים רופפים ומניעת עומס יתר על מערכת החשמל, העלול לגרום לכשל ומכאן קצרה הדרך לשריפה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות