fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיפה זכתה בפרס על הישגיה בתחומי התרבות והספורט

השרה לימור לבנת אשר יזמה את פרס שרת התרבות והספורט תעניק לראש העיר בטקס חגיגי פרס כספי בשווי 115 אלף שקלים
כיפת הזהב בחיפה (צילום: המרכז הבהאי)
ממשיך מסורת של מעל למאה שנים. יונה יהב (צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה)
ממשיך מסורת של מעל למאה שנים. יונה יהב (צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה)

חיפה זכתה במקום הראשון בתחום התרבות ובמקום השני בתחום הספורט. הועדות הציבוריות של הפרסים בחרו השנה להעניק לחיפה את הפרס בקטגוריית ערים גדולות. השרה לימור לבנת אשר יזמה את הפרס תעניק לראש העיר בטקס חגיגי פרס כספי בשווי 115 אלף שקלים.

השרה לימור לבנת יזמה בשנת 2011 את חלוקת הפרס לרשויות מקומיות על מנת לעודד את הרשויות המקומיות לקדם ולטפח פעילות מגוונת וענפה בתחומי התרבות והספורט לרווחת התושבים. זוהי השנה השלישית ברציפות שבה מוענק הפרס היוקרתי בשווי כולל של כ – 1.1 מיליון שקלים.

בנימוקי השופטים נקבע, כי חיפה הצטיינה בהכרה בחשיבותה של התרבות בחיי הישוב, ומתן העדפה תקציבית להזרמת המשאבים הנחוצים לעידוד הפעילות התרבותית והיצירה המקומית. קיום מופעי תרבות מקצועיים מקומיים ומיובאים, המעשירים את חיי התושבים בני כל השכבות ופותחים בפניהם אפיקים לעולם תרבות רבגוני וכן בהרחבת התשתית החומרית של הפעילות התרבותית והשקעה בתחזוקת מתקני התרבות ובפיתוחם. במסגרת זכייתה תקבל העיר פרס כספי בסך 75 אלף שקל שינותבו לרווחת התושבים.

בנימוקי השופטים להענקת הפרס בתחום הספורט נקבע כי חיפה בלטה ב טיפוחההווי הספורטיבי ביישוב, הקצאת תקציבים והפקת פעילויות ספורט תחרותיות ועממיות לציבור הספורטאים בני כל הגילאים והשכבות, לצד טיפוח הייצוג הספורטיבי של היישוב בכל תחומי הספורט התחרותי ועידוד השתתפותן של קבוצות היישוב בליגות היישוביות. במסגרת זכייתה תקבל חיפה פרס כספי בסך 40 אלף שקל שינותבו לרווחת התושבים.

יונה יהב ראש עיריית חיפה: "אני שמח שהוכחנו שהתרבות בישראל לא מתחילה בבימה ונגמרת בקאמרי כמו שהספורט בישראל לא מתחיל בבלומפילד ונגמר ביד אליהו. כל שקל פנוי בתקציב העיר מושקע בתרבות ובכך אנחנו ממשיכים מסורת של מעל למאה שנים בחיפה שהיא השקעה וצמיחה דרך תיאטרון, אצטדיונים ואוניברסיטאות ולא דרך מלחמות".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת: "אני מברכת את חיפה על זכייתה בפרס. אני שמחה, שפרס זה, אותו יזמתי, הפך למפעל חשוב המעודד רשויות מקומיות לפתח ולקדם באופן מרשים את תחומי התרבות והספורט בתחומן ובכך להשפיע ולשפר את תרבות הפנאי של התושבים ואיכות חייהם".

טקס הענקת הפרסים, במעמד שרת התרבות והספורט, יתקיים ביום שלישי 17.12.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות