fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה הזמן לרוץ

הצפון נמצא עכשיו במקום טוב, אומר שמואל מאיס, יו"ר הפורום למנהיגות העתיד. המצב הביטחוני רגוע, והכבישים החדשים מחברים אותנו בקלות למרכז הארץ, ואת המומנטום הזה צריך לנצל, ועכשיו, כדי להפריח את העסק. הפורום, שחוגג בימים אלה שלוש שנים להיווסדו, יביא אלינו ממש בקרוב נבחרת מנצחת של מנטורים ומרצים
"אסור לחיות את הפחדים, וזה מה שאנו מעבירים בפורום". שמואל מאיס [צילום: סבינה]

 

הפורום למנהיגות העתיד שהוקם לפני כשלוש שנים הצליח לעשות מהפכה, אך יו"ר הפורום שמואל מאיס אומר שעדיין יש לשכנע את הציניקנים שזה מה שהצפון צריך כדי שילדינו לא יברחו מכאן לאזור המרכז.

מאיס, איש עסקים מקרית ביאליק, החליט להשקיע בדור המנהלים הצעיר והקים את הפורום למנהיגות העתיד מתוך דאגה אמיתית לכלכלה בחיפה ובקריות ומתוך מטרה לבנות כלכלה צפונית יציבה, כדי שהדור הבא לא יצטרך להגר לאזור המרכז כדי למצוא פרנסה.

"הייתה התעוררות", הוא אומר השבוע, "בהתחלה הסתכלו עליי כמו על מישהו מוזר שאומר כל מיני דברים, אבל היום הפורום הוא סוג של עובדה קיימת ונמצאים בו חברים זה שלוש שנים, אנשים חדשים מצטרפים, ראשי עיר שמעורבים, גופים כלכליים שמלווים אותנו. אני חושב שכשמתרגלים למשהו קיים, הסיכוי שלו לעלות גדל. הפורום הוא לא מוצר שאי אפשר בלעדיו, אבל הוא בהחלט מוצר מאוד חשוב. בשלוש השנים האחרונות, הצטרפו אלינו מאות מנהלים, למדנו כל כך הרבה על מנהלים ויזמים מהצפון, הבנו שהם כלואים בין שאיפות אדירות לבין סביבה בלתי תומכת, הבנו שקשה להם לצאת מהדפוסים הקיימים. אנחנו לא לוקחים עסק והופכים אותו לחברה בינלאומית, אבל אם יש מישהו שהיה לו עסק בבית ובתוך שנתיים הוא פתח משרד ומעסיק עובד _ זו הצלחה. למדנו שהצלחה היא סובייקטיבית וככל שעובר הזמן אני מרגיש שנשאר לנו עוד הרבה".

יש מומנטום בצפון
הצפון, אומר מאיס, נמצא עכשיו בנקודת זמן מעולה. נסללו בו כבישים חדשים שחיברו אותו למרכז והפחיתו את הפקקים, המצב הביטחוני בצפון טוב יותר בשנים האחרונות יחסית לדרום הארץ, וזה הזמן לנצל את המומנטום ולגרום לבתי העסק בצפון הארץ לשגשג כל עוד אפשר.

"אסור לחיות את הפחדים, וזה מה שאנו מעבירים בפורום". שמואל מאיס [צילום: סבינה]
"אסור לחיות את הפחדים, וזה מה שאנו מעבירים בפורום". שמואל מאיס [צילום: סבינה]
"כשהייתי נער ויצאנו לטיול מטעם תנועת הנוער, נקלענו בלילה לנחל והזעיקו את יחידת החילוץ של הגליל. המחלצים זרקו פצצות תאורה לשמיים, ובכל פעם שנדלקה פצצת תאורה צעקו לנו: 'רוץ'. זה המצב שנמצאים פה עכשיו. זה הזמן לרוץ, אין תירוצים. אני נמצא בקהילה שהיא חלק מהעתיד, אנשים שעיניהם זורחות, וכשאתה מציע לעוד אנשים, כולם סקפטיים, שואלים מה כבר אני יכול לחדש להם, אנשים עייפים. יש אנשים ששואלים מה אעשה בשביל העסק שלהם, הם לא מבינים שהם אלה שצריכים לעשות. כאילו שאם הם מגיעים לפורום מנהיגות העתיד, אני אעשה קסמים עבורם. הרי לאף אחד לא אכפת ממה שיקרה לך מחר בבוקר, חוץ מאשר לך ולמשפחה שלך, אז קח את עצמך בידיים. יש אנשים שמצליחים בטירוף ויש אנשים שמקטרים ומקטרים ולא יודעים מה יקרה מחר בבוקר. אסור לחיות את הפחדים, וזה מה שאנו מעבירים בפורום".

נבחרת החלומות בדרך
במקביל, הוקמה בפורום מנהיגות העתיד תת קבוצה של מנהיגות נשית והתקיים ערב עם מרצות. כיום תת הקבוצה של הנשים נמצאת בהתפתחות ומגמת עלייה.

"כשנותנים לאנשים כלים, ללא כלים מנטליים, הם מתעייפים. השנה הולכת להיות בפורום מנהיגות העתיד נבחרת החלומות", אומר מאיס, "בחרנו בתמהיל המרצים הטוב ביותר שיכולנו למצוא במדינה ומחוצה לה והרכבנו אותם לתוכנית שנתית אחת מהמרהיבות ביותר שהיו פה אי פעם. אנשים יעשו עבודה מנטלית, אחר כך פרקטית ושוב מנטלית וכן הלאה. הנבחרת שלנו תכלול את אלון אולמן, יובל אברמוביץ, ניר דובדבני, ד"ר חיים שפירא, שיסביר על תורת המשחקים, והמנטור הידוע מארצות הברית, רוברט שאמין, שיגיע לישראל בפעם הראשונה ויקיים הרצאה בבית נגלר בקרית חיים. זו הצלחה מטורפת. הנבחרת תסייע להעצים אנשים ולתת להם הרבה כלים ויישומים לעשות את זה, יחד עם כל האנשים בנבחרת שייקחו אותם תחת חסותם".

הכתבה המלאה ביום שישי בהד הקריות. למהדורה הדיגיטלית לחצו כאן.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות