fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד הרופאים בבית חולים כרמל: "גל האלימות האחרון הוא חמור"

עשרות רופאים עזבו השבוע את חדרי הניתוח וחדרי הטיפולים בבית החולים כרמל והגיעו לאסיפת מחאה באודיטוריום בית החולים נגד האלימות המתגברת לאחרונה כלפי הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ
מימין: ואשר להב וד"ר זאב גולדיק
מימין: ואשר להב וד"ר זאב גולדיק (צילום: אלי דדון)
 מימין: ואשר להב וד"ר זאב גולדיק
מימין: ואשר להב וד"ר זאב גולדיק (צילום: אלי דדון)

"הגיעו מים עד נפש", כל אמר השבוע יו"ר ועד הרופאים בכרמל, ד"ר זאב גולדיק, "גל האלימות האחרון הוא חריג וחמור במיוחד, ואין בכוונתנו לשבת מנגד בזמן שרופאי בתי החולים מהווים מטרה לאלימות פיזית ומילולית. ריבוי מקרי האלימות וחומרתם מחייבים נקיטת פעולות נחושות ומעשיות על ידי המדינה והמעסיקים השונים, לצורך הגנה ממשית על כלל אנשי הצוות הרפואי. ובכללם הרופאים, תוך יצירת סביבת עבודה בטוחה ומוגנת".

מנהל הביטחון בבית החולים, אשר להב, טוען שלמרות שבכל שנת 2013 הייתה בבית החולים כרמל ירידה של כ- 40 אחוזים בדיווחים על מקרי אלימות לעומת השנה שעבר, ברמה הארצית ישנה עליה באלימות עם תחילת שנת 2014. "תגברנו את השמירה והאבטחה בחדרי המיון והוספנו עשרות לחצני מצוקה בכל מקום", להב אומר, "לחצי המצוקה נמצאים ליד כל דלפק של אחות בחדרי הרופאים ובחדרי המיון ועם הלחיצה עליהם מגיע מיד מאבטח בכיר של בית החולים ומטפל בבעיה בצורה מידית".

"דין האלימות המילולית הינו כדין האלימות הפיזית", ד"ר גולדיק מציין, "אנחנו לא מתכוונים לוותר לשום אדם שיפגע או ינסה לפגוע, באחד מהרופאים או הצוותים הרפואיים שלנו. אנחנו נפעל בכל כוח החוק כדי לבלום את התופעה המכוערת של האלימות. משום שאנחנו בראש ובראשונה מחויבים לטיפול בחולים שלנו, נמשיך ונעשה הכול כדי להעניק להם את הטיפול האיכותי והמסור ביותר כיאה למסורת של בית החולים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות