fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תינוק שנולד בלידה בייתית אושפז בשל זיהום

תינוק בן עשרה ימים אושפז כיחבל הטבור נותק ממנו רק כיומיים לאחר שנולד ובינתיים התפתח זיהום בכל גופו
אילוסטרציה (PantherMedia)
הובהל לבית החולים . צילום אילוסטרציה (PantherMedia)

תינוק בן עשרה ימים הובהל לבית החולים בני ציון שבחיפה כשהוא סובל מזיהום, שם התברר כי נולד בלידה ביתית וחבל הטבור נותק רק לאחר יומיים. התינוק הגיע אל בית החולים על ידי הוריו, כשהוא בהכרה מלאה וללא חום, אך סובל  מפריחה, שהופיעה בכל חלקי גופו ושלפוחיות מוגלתיות.

אילוסטרציה (PantherMedia)
הובהל לבית החולים . צילום אילוסטרציה (PantherMedia)

כחלק מתהליך הברור הרפואי שנערך על ידי הרופאים המטפלים במיון וילדים, התברר כי התינוק נולד בלידת ביתית, ללא ליווי צוות רפואי, פרט לדולה. בנוסף, התברר כי ניתוק חבל הטבור מהתינוק, בוצע מאוחר ובאופן חריג, רק יומיים לאחר לידתו. בסיום טיפול רפואי אנטיביוטי אינטנסיבי, שוחרר התינוק לביתו במצב תקין.

"בבדיקות לגילוי זיהומים, שעבר התינוק, נתקבלה תשובה כי מדובר בזיהום חיידקי שהתפשט בכל חלקי גופו והתינוק אושפז במחלקה וקיבל טיפול רפואי אנטיביוטי", אמר השבוע מנהל מחלקת הילדים והמעבדה המיקרוביולוגית במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' יצחק סרוגו, "הזיהום שממנו סבל התינוק, נבע  קרוב לוודאי לתנאים הלא סטריליים של שבהן התבצעה לידתו – לידה ביתית ולטרנד שתופס תאוצה –  לא לנתק את התינוק מחבל הטבור והשלייה במשך מספר ימים לאחר לידתו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות