fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השקנאים מעדיפים את הקישון

רשות נחל הקישון מדווחת כי בספירת קורמורנים שנערכה היום נספרו 4385 קורמורנים גדולים במורד נחל קישון. לדברי שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: "העלייה החדה במספר הקורמורנים החורפים בקישון במרוצת השנים מוכיח שמאמצי שיקום הקישון כבית גידול מגוון נושאים פרי"
קורמורנים בקישון (צילום: גיל גוטמן, רשות נחל הקישון)

הבוקר (ראשון)  ערכה רשות נחל הקישון ספירה של קורמורנים במורד הנחל, בה נספרו 4385 פרטים. זהו המספר הגדול ביותר שתועד עד כה בנחל קישון וכן מסתבר כי זו מושבת הלינה הגדולה ביותר בישראל.

קורמורנים בקישון (צילום: גיל גוטמן, רשות נחל הקישון)

הקורמורניים הם משפחה של עופות מים מסדרת השקנאים. היא כוללת 38 מינים. בשנים האחרונות כתוצאה מתהליך שיקום הנחל וריבוי הדגים במימיו, יותר ויותר קורמורנים מוצאים את מורד הקישון כאתר מזמין עבורם. בנוסף, מאמצי הברחה של קורמורנים המהווים מטרד לדייגי הכנרת ולמגדלי הדגים בצפון, הביאו ככל הנראה את הקורמורן למסקנה שהקישון הרבה יותר אטרקטיבי ונעים.

את הספירה באזור הנחל ביצעו ממונה הפיקוח של רשות נחל הקישון, אלון בן- מאיר ומהנדס הסביבה, גיל גוטמן, לקראת הזריחה, כאשר להקות הקורמורנים עדיין לנות על עצי האיקליפטוס בגדות הנחל, בעיקר בסמיכות לאתר המיועד ליצרת תוואי חדש לקישון במסגרת פרויקט ניקוי קרקעית הנחל .

כמדי שנה, הספירה בקישון נערכת במסגרת ספירת הקורמורנים הארצית ובמסגרת ספירת קורמורנים המתבצעת השבוע באירופה. ברשות מציינים לטובה את העליה המשמעותית המתמשכת במספר הקורמורנים הפוקדים את נחל קישון בשנים האחרונות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות