fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הילדים בחרו באב ודמי המזונות בוטלו

לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה הוגשה תביעה לביטול מזונות של אב עבור שני ילדיו הקטינים אשר מתגוררים עימו לבקשתם, בעוד גרושתו ממשיכה לדרוש מההוצאה לפועל את תשלום המזונות על פי פסק הדין, למרות שאינה מגדלת את ילדיה ואף מתעלמת מהם. בית המשפט נתן החלטה זמנית לביטול המזונות
ביטול דמי מזונות. עו"ד יהודית הוכהויזר (צילום: אושרי כהן למאטצ'פוינט)

לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה הוגש כתב תביעה של אב לשני ילדים, תושב האזור בדרישה לביטול תשלום דמי המזונות שנקבעו בפסק דינו של ביה"מ לענייני משפחה בחיפה.
בעת האחרונה, החליטו הילדים שהם בניגוד למקובל, מעדיפים לגור עם אביהם, וכך עשו, מאז נושא האב בנטל הכלכלי הכרוך בגידולם ללא כל עזרה מאמם, אשר ממשיכה לקבל את דמי המזונות בהתאם לפסק הדין ותובעת את כספה דרך הוצאה לפועל. יצוין כי בני הזוג היו נשואים 23 שנים, והתגרשו לפני ארבע שנים. שניים מארבעת ילדיהם עדיין קטינים.

בהתאם להחלטת ביה"ד הרבני נקבע כי האב יפגוש את ילדיו פעמיים בשבוע כן לנים הילדים אצל האב בכל סוף שבוע שני. בפסק דינו של ביה"מ לעניני משפחה בחיפה חוייב האב במזונות הקטינים וכן בחלק הארי מהוצאותיהם החריגות.

לפני כחצי שנה דרש בנם של הצדדים לעבור להתגורר עם אביו. הילד התייצב בביתו והודיע כי אינו מוכן לגור עם אמו והתעקש לדבר עם שופט ולהבהיר לו את רצונו. כעבור זמן קצר התייצבה גם בתם של הצדדים אצל אביה והודיעה כי היא מסרבת בכל תוקף לגור עם אמה. מאז שעברו לגור עם אביהם, מסרבת האם או ממעטת לראותם.
עו"ד הוכהויזר הגישה לבית המשפט לענייני משפחה תביעה לביטול המזונות היות והילדים מתגוררים עם אביהם במשך מספר חודשים . לבקשתה, נתן ביה"ד הרבני החלטה לפיה מצויים הילדים במשמורת האב.
האב ביקש מבית המשפט לבטל את דמי המזונות רטרואקטיבית, מהיום בו הילדים עברו להתגורר איתו בטענה כי להורים יש חובה משותפת לשאת במזונות הילדים. עו"ד הוכהויזר הוסיפה כי בדיון שהתקיים בבית הדין הרבני הבהיר ביה"ד כי משמצויים הקטינים בחזקת אביהם הרי שאין עוד מקום לחייבו במזונותיהם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות