fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלה הספירה לאחור

מכל האמוניה יועתק לנגב עד שנת 2017. עיתון "הד הקריות" מביא את סיפורו של המכל שהצליח בעיקר בזמן מלחמת לבנון השנייה להדיר שינה מלא מעט תושבים
מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)
מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)

עכשיו זה סופי: מכל האמוניה יועתק מאזור מפרץ חיפה עד שנת 2017. לאחר שנים של מאבק, אישרה הממשלה את ההחלטה לפעול לקידום הקמת מפעל ליצור אמוניה באזור מישור רותם שבנגב במהירות האפשרית. לאחר שיוקם המפעל בדרום תועתק אליו הפעילות של המכל במפרץ חיפה.

בגלל המלחמה ההיא
במשך שנים רבות מנסים גורמים שונים להעביר את מכל האמוניה ממפרץ חיפה, בטענה כי הוא מהווה סכנה לתושבי האזור. כשנכנס ראש עיריית חיפה יונה יהב לתפקידו לפני כעשור הוא הצהיר שיילחם במכל האמוניה. לאחר מלחמת לבנון השנייה המאבק החריף. העירייה הגישה כתב אישום פלילי נגד חברת חיפה כימיקלים, בשל הפעלת המכל ללא רישיון. בכתב האישום שהוגש בחודש ינואר 2012 על ידי עו"ד ענבל בן ארי, ביקשה עיריית חיפה מבית המשפט כי יורה על הפסקת פעילות המכל לאלתר.

כתב האישום הוגש בהנחייתו של יהב, בהמשך למאבק הציבורי והמשפטי שאותו הובילה העירייה. יהב הצליח להעלות את נושא המכל על סדר היום הציבורי של הפוליטיקה הישראלית, בעיקר לאחר מלחמת לבנון השנייה.

במרץ 2012, בפגישה שקיימו השר להגנת הסביבה לשעבר, גלעד ארדן ושר התמ"ת לשעבר, שלום שמחון, בהשתתפות בכירי משרדיהם, הוחלט על הוצאת מכל האמוניה מחיפה. השרים החליטו לפעול למציאת פתרון מהיר לסוגיה והנחו את מנכ"לי משרדיהם למצוא מתווה מהיר ככל שניתן שיאפשר הקמת מפעל תעשייתי בארץ, באתר שיבטיח מזעור הסיכון לסביבה. השרים החליטו לדון בנושא, שעלה כאחד מלקחי מלחמת לבנון השנייה בוועדת שפיר. זו קבעה כי קיים פוטנציאל לסיכון לאוכלוסייה מפעילות שגרתית של מערך קליטת האמוניה הקיים בישראל שהינו מיכל חוף שבפעילותו ישנה סכנה קבועה מתקלות אפשריות בשלב פריקת האמוניה מהאונייה.

הסיפור המלא היום בעיתון "הד הקריות"
» וגם: "לא כל הנוצץ זמיר הוא" – סיפורו של הזמר הצעיר מהקריות מתן גלילוב

מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)
מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות