fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרוש: שר לפיתוח הצפון

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, ד"ר גד שפר, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו למנות שר מיוחד שיטפל בפיתוח הגליל והצפון. לדבריו, כיום הולכות כל ההשקעות לדרום והצפון דועך
כיפת הזהב בחיפה (צילום: המרכז הבהאי)

 

ד"ר גד שפר
ד"ר גד שפר (צילום: לוטם תקשורת, יח"צ)

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, ד"ר גד שפר, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו למנות שר מיוחד שיטפל בפיתוח הגליל והצפון. לדבריו, כיום הולכות כל ההשקעות לדרום והצפון דועך. דרוש שר שיבטיח כי ישראל לא תאבד את הצפון.

"אנחנו תובעים למנות שר לפיתוח הגליל והצפון", כתב שפר., "בדרום משקיעים עשרות מיליארדי שקלים, מקימים את עיר הבה"דים, בונים מרכז תקשוב, שדה תעופה בתמנע, נותנים הטבות ליזמים ולמשקיעים, ואת הצפון מזניחים, למרות שבצפון כיום אחוז המובטלים הגבוה ביותר, ההכנסה נמוכה ואין בצפון ובגליל שום פרויקט עוגן. כדי לקדם את הפריפריה, אמנם מינו שר לפיתוח הנגב והגליל, אבל הפיתוח מתמקד היום רק בנגב". נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, אמר את הדברים, בכנס העסקים השנתי של לשכת המסחר שנערך לאחרונה באילת.

שפר הוסיף עוד כי קיימות תכניות בנות ביצוע, כמו שדה תעופה בינלאומי בצפון, ניצול תגליות הגז למינוף כלכלי של תובלה ימית ואווירית ושל ההשכלה הגבוהה בתחום, הקטנת תעריפים לאניות נוסעים, כדי שתיירים ימשיכו להגיע לנמל חיפה, תמריצים לבנייה שיוכלו לפתור את מצוקת הדיור גם במרכז הארץ ולהביא לצפון אוכלוסייה צעירה. "ממה שקורה בדרום למדנו שכאשר רוצים, ומקיימים החלטות והבטחות, אפשר ליצור תנופה. אפשר לשים פריפריה במרכז העניינים. הדרום הצליח, ואנחנו נשארנו עם ההבטחות. יש תכניות, יש החלטות, מנו שר שהמנדט שלו יהיה לא לאבד את הצפון".

עוד הציע שפר לבנות מסלול הטבות מיוחד, שיכיל הטבות לא רק למפעלים גדולים, אלא גם לעסקים באזורים שרוצים לפתח. לדבריו, המרכיב החשוב ביותר לצמיחה כלכלית הוא יצירת מקומות עבודה חדשים ושמירה על מקומות העבודה הקיימים, והעסקים הם המעסיק הגדול במדינה. "לא בהכרח החברות הגדולות אלא דווקא העסקים הקטנים והבינוניים, שהם יותר מ-98 אחוזים מהעסקים בארץ, הם בעלי פוטנציאל תעסוקה גדול, שיכול לפתור את בעייתם של מובטלים רבים ולהגדיל את ההשתתפות בשוק העבודה בכלל, ובאזורים שבהם האבטלה קשה יותר, כמו בצפון, בפרט".

כנס העסקים של לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון נערך זה השנה השמינית ברציפות, ונוטלים בו חלק אנשי עסקים בכירים, אנשי ציבור וראשי ארגונים כלכליים. השנה נערך הכנס בשיתוף עם לשכת המסחר ירושלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות