fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בכוננות סופה

רשויות מקומיות ברחבי הצפון וכוחות הביטחון מתכוננים לסופת החורף שצפויה לימים שלישי ורביעי. הערב התקיימה הערכת מצב
שלג בנצרת עילית אשתקד (צילום: ישראל פרץ)
שלג בנצרת עילית אשתקד (צילום: ישראל פרץ)

מטה מחוז חוף במשטרת ישראל סיים היערכותו היום (ראשון) לקראת סופת החורף הצפויה בימים שלישי ורביעי. הערכת המצב נערכה בשיתוף כיבוי אש מחוז חוף, נציגי רשויות וחברת חשמל.

מחוז חוף נערך בהיבטים בסיוע מתנ"א לחסימת צירים במקומות המוכרים כמועדים להצפה. במשטרה ממליצים לנהוג במשנה זהירות בנהיגה בכביש בדגש על תקינות הרכב לחורף. עקב הצפי למזג אויר סוער ולרוחות עזות וכן לכמות משקעים גדולה, הציבור מתבקש להימנע ככל שניתן מלשהות במקומות העלולים לסכן חיים כמו: ים, לרבות ספורט ימי ודייג, טיולים בוואדיות ובנחלים בתחום מחוז חוף. לאבטח חפצים במרפסות על מנת למנוע פגיעה ולנזקים לגוף ולרכוש.

בכיבוי אש ציינו כי השבוע בוטלו כל החופשות ללוחמי האש, ומתכננים עיבוי המשמרות והצוותים הכוננים. העלאת הכוננות ביחידה לחילוצים מיוחדים והעמדת צוות כונן יעודי לטיפול באירועי חילוץ ממים.

שלג בנצרת עילית אשתקד  (צילום: ישראל פרץ)
שלג בנצרת עילית אשתקד (צילום: ישראל פרץ)

מצפים לשלג
בעיריית נצרת עילית לא לוקחים סיכון ונערכים גם לסיכוי הקטן שמעטה לבן בוהק יכסה השבוע את פסגות הר יונה, בהתאם לתחזית מזג האוויר. בשל תנאי מזג אוויר הקשים הצפויים בימים שלישי ורביעי רשויות מקומיות בצפון וכוחות הביטחון קיימו הערכות מצב לקראת סופת החורף.  בעיריית נצרת עילית צופים לשלג בפסגות הגבוהות של שכונת הר יונה בצפון העיר.

ראש העירייה אלכס גדלקין כינס ביום ראשון השבוע ישיבת היערכות מיוחדת בלשכתו בהשתתפות סגנו, ראש מנהל חזות העיר והביטחון, אלכס גופמן וראשי אגפים בעירייה. גופמן ציין כי כבר בשעות הבוקר בוצע רענון נהלי מוכנות לשלג ולמזג אוויר סוער כולל הוצאה מיידית של כלי רכב מיוחד לפינוי שלג אשר מצוי במחסן העירייה וכן שקי מלח לפיזור במידת הצורך.

"המערך הטכני ערוך ומוכן לטיפול מיידי בכל תקלה שעלולה להיגרם כתוצאה מפגעי מזג האוויר", אמר גופמן וציין כי עובדי הגינון הונחו לבצע פעולות מנע, לגזום ולכרות עצים בקרבת בתי מגורים שקיים חשש כי לא יחזיקו מעמד בתנאי משב רוח קשים".

יצוין כי השלג האחרון שירד על העיר היה בשנת 2012 לאחר 20 שנה. "תחזית לשלג בהר יונה חוזרת כל חורף אבל כמעט תמיד זה נגמר בברד כך שרצוי להנמיך ציפיות, אבל יחד עם זאת להיות ערוכים זה תמיד טוב ואף פעם לא יכול להזיק", הסביר .

מנהל המוקד העירוני, אלכס אשורוב דיווח על תגבור מערך המוקדנים בהתאם לתחזית מזג האוויר תוך הקפדה על דוברי שפות שונות לצורך מתן מענה טלפוני לתושבים שאינם דוברי עברית. לדברי אשורוב: "המוקד העירוני קשוב בכל שעות היממה לפניות של תושבים, ניסיון מלמד שבתנאי מזג אוויר קשה, ישנה עליה חדה במספר הפונים, בעיקר בקרב קשישים".

אגף הרווחה רכש השבוע 70 תנורי חימום ו- 70 שמיכות וחילק אותם לקשישים ולנכים תושבי העיר. מנהלת האגף ליאורה לורי דיווחה על תגבור צוותים של עובדים סוציאליים בהתאם לתחזית מזג האוויר, ותגבור שעות כוננות לעובדים שעושים להיקרא במקרה של הפסקת חשמל או הצפה, לבדוק ולוודא שלא נשקפת כל סכנה לקשישים, נכים ותושבים עם מוגבלויות.

בעירייה עוקבים אחרי התחזית ובשלב זה, כל זמן שאין שלג באופק, לא ניתנה הנחיה להוציא מהמחסנים ציוד עזר לפינוי שלג אלא להעמידם בכוננות. "אנחנו עושים את המקסימום כדי למזער כל סיכוי לתקלות או להפרעה כלשהי בהתנהלות חיי השגרה בעיר", סיכם גדלקין והביע תקווה כי בסערה הצפויה השבוע, השלג יגיע גם לנצרת עילית. "שלג לבן שמכסה את פסגות הר יונה הוא דרך מצוינת להתחיל את השנה האזרחית החדשה", אמר גדלקין.

 חיפה: נדאג למחוסרי דיור
מטה החירום של עיריית חיפה, בראשותו של מנהל אגף שפ"ע במנהל התפעול, יתכנס מחר (שני) לישיבת תאום והיערכות עם גורמי החירום ויחידות השטח של עיריית חיפה.  מטה החירום, ייערך על פי התחזית המעודכנת של השירות המטאורולוגי, אשר צופה משקעים ברמות של עד 100 מ"מ ביממה, רוחות עד 100 קמ"ש וגלים של עד 9 מטר. על פי התחזית שיא הסערה צפויה בימים שלישי ורביעי.

יחידות מטה מתוגברות נערכות לפינוי סחף, טיפול בהצפות וחסימת כבישים, פינוי תושבים במקרה של הצפת דירות מגורים ופינוי מכשולים כגון: עצים, עמודי תאורה ורמזורים. כמו כן נערכים עובדי מחלקת הדרכים לטפל באופן מידי בבורות שעשויים להיווצר בכבישים ולסימון מכשולים בכבישים ובמדרכות.

העירייה הציבה בכוננות צוותי שאיבה לניקוז מים ולמקרים של פריצת ביוב. כמו כן הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ופתיחת צירי תנועה. סיירות הביטחון מתוגברות ע"י הפיקוח הכללי יסייעו בחסימת צירים ופינוי תושבים במידת הצורך. מעברים תת קרקעיים כמו: המעבר התת קרקעי לתחנת רכבת בת גלים יחסמו על ידי העירייה במידה ויצפו.

עובדי אגף הרווחה מקיימים סיורים יזומים ברחובות העיר במטרה לאתר דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות של שירותי הרווחה. כמו כן נערכו שירותי הרווחה עם צוותי חירום לסיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים קשישים ואנשים בעלי נכויות.

המוקד העירוני 106 שיפעל במתכונת חירום, יקלוט את פניות התושבים ויעבירן לטיפול צוותי החירום. העירייה פונה לתושבים בבקשה לנצל את ההפוגה בגשמים היום ומחר ולחזק, דודי שמש וחפצים אחרים אשר עלולים לעוף ברוח מגגות ומקומות גבוהים. כמו כן מבקשת העירייה מהתושבים לדווח למוקד העירוני על כל אדם הנמצא ברחוב ללא קורת גג.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות