fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית ספר לטיפול בהשמנה

ד"ר בתיה קורנבוים. צילום: דוברות כללית
ד"ר בתיה קורנבוים. צילום: דוברות כללית

 

עשרות רופאי משפחה החלו את המחזור הראשון של בית הספר לטיפול בהשמנה. ד"ר בתיה קורנבוים, מומחית כללית בחיפה ברפואת המשפחה ומרכזת תחום בטיפול בהשמנה חולנית הכשירה את המחזור הראשון לטיפול בהשמנה שהוקם באיגוד רופאי המשפחה.

ד"ר בתיה קורנבוים. צילום: דוברות כללית
ד"ר בתיה קורנבוים. צילום: דוברות כללית

לאחרונה, נפתח המחזור הראשון של בית הספר, בהשתתפותם של 60 רופאי משפחה שהגיעו מכל רחבי הארץ למרתון של  11 שעות לימוד. ההדרכות הועברו על ידי  מיטב המרצים מהמובילים בתחום, בנושאים כגון: מהי השמנה, מה ידוע כיום על השמנה, איך ומתי אמורים הרופאים לפנות לאדם השמן ומה מציעים לו כטיפול בהשמנה, פתופיסיולוגיה של השמנה, טיפול תזונתי ודיאטות שכיחות, תוספי מזון ותעשיית ההרזייה. כמו כן, נידונו גם נושאים כגון ניתוחים בריאטריים ועקרונות הראיון המוטיבציוני.

מומחית הכללית ד"ר קורנבוים העבירה 2 הרצאות: הרצאתה הראשונה עסקה בטיפול התרופתי בהשמנה. היא הסבירה את הרציונל של טיפול תרופתי ואת התרופות שמאושרותFDA , אותן ניתן כיום לרשום למטופלים שמוגדרים שמנים.

בהרצאתה השניה, דיברה ד"ר קורנבוים על הסטיגמה של השמנה, על דעות קדומות ואפלייה כלפי אנשים שמנים, במקומות עבודה ובחברה בכלל. היא התייחסה גם לסוגייה הרגישה שבה דעות קדומות עלולות להסתנן למפגש הרפואי ולהכשיל את הצוות הרפואי במתן ייעוץ מקצועי ויעיל לטיפול במחלת ההשמנה. בימים אלו שוקדים המארגנים על בניית סבב נוסף של הסדנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות