fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הדין הרבני: טבעת אינה הוכחה למעשה קידושין

169 שקלים בלבד. מגנוליה (צילום: עמית גושר)

בבית הדין הרבני האזורי בחיפה הגיעה לסיומה פרשה שנמשכה כשנתיים ובה דנו הרבנים בבקשתה של אשה שדרשה הכרה כאשה נשואה על פי דין תורה, לאחר שבן זוגה נתן לה טבעת יהלומים אולם הרבנים קבעו כי אין לבקשתה של האשה תוקף הלכתי.

מדובר בבני זוג מהאזור שהכירו לפני כחמש עשרה שנה כשהאשה הייתה בת 31 והגבר בן 48. האשה פנתה לבית הדין הרבני וטענה כי לפני כחמש שנים, בשני מקרים נפרדים, העניק לה הגבר טבעת משובצת יהלומים ואמר לה "הנה הטבעת, את אשתי לכל דבר", בנוכחות אנשים. לטענתה של האשה יש לראות במעשה נתינת הטבעת כקידושין הלכתיים וזאת בנוסף לכך שהם חיים יחדיו ומתנהלים כבעל ואשה לכל דבר ולכל הפחות יש לראות במעשה הזה כנישואים אזרחיים. מנגד טען הגבר כי הטבעת ניתנה לאשה כמתנת יום הולדת וכי הם מעולם לא חיו חיים משותפים כבני זוג ואם היו מעוניינים להינשא הרי שהיו יכולים לעשות זאת בכל עת.

לאחר שביררו הרבנים את מהימנות העדים לטענות האשה הם הגיעו למסקנה כי העדים לא היו כשרים במעמד הקידושין ולכן אין לו תוקף הלכתי. הרבנים אף ציינו כי אותה הטבעת שניתנה לאשה במקרה הראשון ניתנה לה שוב במקרה השני ולכן זו הטבעת שלה ולא טבעת שניתן לעשות איתה קידושין. הרבנים גם ציינו כי השניים יכלו להינשא בכל עת אך בחרו להישאר במסגרת יחסי החברות. לפיכך, קבעו הרבנים כי הם אינם נשואים, אינם צריכים גט ורשאים להינשא לאחרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות