fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אשה שנישאה לחולה נפש נתונה לחסדי הרבנות

אשה מהצפון שנישאה לבעל שאובחן כחסר יכולת קוגניטיבית מנסה להשתחרר מהסבל בחייה. על פי החוק הבעל צריך להבין את הליך הגירושין ולהעניק לה גט למרות מצבו. עוה"ד יואב צח ועידית רונן: "הכאב והתסכול גואים בה וקצה נפשה בחיי העבדות שנגזרו עליה". בית הדין הרבני יצטרך להכריע בסוגיה
צילום: אילוסטרציה
חשד לאונס קבוצתי בנהריה | צילום: אילוסטרציה לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

תיק קשה מאד מתנהל בימים אלו בבית הדין הרבני. אשה תושבת הצפון, אם לשני ילדים שנמצאת בחיי נישואים קשים מאד, מנסה להיאבק ולצאת מנישואיה. הבעל, לדבריה ממרר את חייה, והוגדר כחולה נפשית ופיזית ואובחן כחסר יכולת קוגניטיבית לחלוטין.

אילוסטרציה
אילוסטרציה: פנתרמדיה

האשה החליטה להתגרש מבעלה ופנתה לעו”ד יואב צח ועידית רונן מחיפה בתחום דיני האישות והמשפחה במטרה לסיים את הסיוט בחייה האישיים וכשהיא נושאת את הנטל בגידול הילדים ולפרנסתם. על פי החוק, בעלה למרות מצבו הבריאותי, ולמרות הצהרותיה יצטרך לתת לאשתו גט ולהבין את התהליך ומשמעותו. מהלך לא פשוט היות והבעל אינו כשיר משפטית.

במשך תקופה ארוכה האשה נמצאת בכאב גדול מאד. האשה הרגישה שהיא עובדת בפרך, ואין לה רגע של מנוחה ואפשרות להחליף כוחות. היא רצה מעבודתה לטיפול בילדיה ואל בעלה לטפל בו לספוג חרפות וגידופים, כשכולם סביבה מצפים שתשרת אותו ותסעד אותו, והיא חשה כשפחה חרופה שחייה אינם חיים. היא איננה יכולה לצאת נגדו כיום במצבו הרפואי והשכלי, אך חייבת לעשות הכל כדי לשרוד ולהתייצב על הרגליים.

ממשרד עורכי דין צח- רונן נמסר: "כל עוד הבעל מאובחן כמי שאינו מבין פשר מעשיו יכולה להיות בעיה גדולה מאד בתביעה מצידה לגט. אם היא תרצה היא יכולה לצאת מהבית עם הילדים, לדרוש מזונות עבור הילדים, הבעל יחוייב במחצית החובות שלהם. יש להניח שלבעלה ימונה אפוטרופוס אשר ינהל בשמו את ההגנה, אולי יגיש תביעות שכנגד. אבל גט של ממש יהיה קשה מאד לקבל. הבעל אינו משיב יחס טוב, הכאב והתסכול גואים בה וקצה נפשה בחיי העבדות שנגזרו עליה. הקושי הנוראי הוא שאין הבעל ער למצבו בשל מחלתו, הוא במצב שמידרדר ומחמיר ואינו מודע להתנהגותו הפוגענית. אולי כדי להגיע לגט ולהסדר ראוי עבורה ועבור הילדים לא תצטרך האשה ללכת ארבעים שנה כמו אבותינו במדבר, אך הדרך שלה תהייה מאד ארוכה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות