fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך פורצים לדירה בעזרת פלסטלינה?

תושב הקריות שביצע התפרצויות בדרך מקורית נידון בסך הכל לעבודות שירות, לאחר שהשופט התחשב בהליך השיקום שהוא עובר
פלסטלינה. By Richard Seefeld (German Wikipedia, uploaded there by MMM) or CC-BY-SA-3.0, via Wikimedia Commons
פלסטלינה. By Richard Seefeld (German Wikipedia, uploaded there by MMM) or CC-BY-SA-3.0, via Wikimedia Commons

עבודות שירות נגזרו על תושב הקריות ששדד קשישים. מכתב האישום עולה, כי האיש, יחד עם שניים נוספים, התפרצו לדירה חיפה בדרכי עורמה. הם התחזו לעובדי חברת החשמל וביקשו מבעלת הדירה לבצע בדיקה בדירה. כשנכנסו, אחד מהם הטביע את מפתח הדירה על פלסטלינה, במטרה להכין מפתח תואם. למחרת בבוקר, באמצעות המפתח ששכפלו, הם פרצו לדירה, כשאחד מהם יושב ברכב לצורכי אבטחה. הם הצליחו לשים ידם על תכשיטים, אולם לרוע מזלם, כשהופרעו על ידי בלשי משטרה, נאלצו להשליך את התכשיטים מידיהם. בחיפוש ברכבם נמצאו שלוש אצבעות פלסטלינה.

במקרה אחר, כך עולה מכתב האישום, הגיע הנאשם עם שניים מחבריו לכתובת אחרת, במטרה להיכנס לדירה בתחבולה ולבצע גניבה. הפעם הם התחזו לטכנאי מעליות.

בתסקיר שהוכן על ידי שירות המבחן נכתב כי הנאשם מכור לסמים מסוכנים, ובמשך שנים הוא מקבל טיפול בתחליפי סם וניסה להיגמל אך ללא הצלחה. רק משנת 2003 הוא נקי מסמי רחוב ואף הצליח לשמור על יציבות תעסוקתית מסוימת. בנוגע לעבירות, נכתב בתסקיר כי הנאשם קיבל אחריות חלקית לביצוען, לטענתו, בתחילה, לא הבין שמדובר בתכנון עבירה פלילית.

פלסטלינה. By Richard Seefeld (German Wikipedia, uploaded there by MMM)  or CC-BY-SA-3.0, via Wikimedia Commons
פלסטלינה. By Richard Seefeld (German Wikipedia, uploaded there by MMM) or CC-BY-SA-3.0, via Wikimedia Commons

הפרקליטות טענה כי העונש ההולם לנאשם הוא בין 12 ל-24 חודשי מאסר בפועל, ואף צירפה את גיליון ההרשעות הקודמות שלו. עורכת דינו של הנאשם, עו"ד יפעת כהן, טענה שיש לאזן בין חומרת המקרים לבין חלקו של הנאשם, שלא היה שותף בביצוע כל העבירות.

הנאשם עצמו אמר בבית המשפט: "אני לא מקל ראש בחומרת העבירות. כאשר עליתי לרכב לא ידעתי כי המטרה לבצע עבירות וכשירדתי מהרכב, ידעתי שאני לא מתכוון להמשיך בעניין הזה שמלכתחילה לא רציתי להיכנס אליו".

השופט ערן קוטון גזר עליו חצי שנה של עבודות שירות בבית אבות בנהריה וחצי שנה מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

עו"ד כהן: "בית המשפט החליט להקל עם הנאשם לאור הטיפול והשיקום שעבר במסגרת ניהול ההליך. התוצאה אליה הגיע בסופו של עניין נעשתה לאחר מכלול השיקולים בעניינו ואני מברכת על כך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות