fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השבוע יתקיים הדיון הראשון בבג"צ נגד מפגעי הריח בקרית מוצקין

חיים צורי | צילום: דורון גולן

ביום חמישי הקרוב יתקיים דיון ראשון בבג"צ בעתירה שהגישה עיריית קרית מוצקין כנגד מספר גופים ביניהם: השר להגנת הסביבה, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, המועצה האיזורית מטה אשר, המועצה המקומית אעבלין, קומפוסט המפרץ והגליל המערבי.

העתירה הוגשה על מנת שהמשיבים יעשו באמצעות סמכויותיהם מעשים לשם הפסקת מפגעי הריח החוזרים והנשנים עליהם מתלוננים כל תושבי הקריות ותושבי קרית מוצקין כפרט. נימוקי העתירה מתבססים על טענת העירייה כי קיימת הפרה מתמשכת מצד הרשויות בפיקוח.

בעיריית קרית מוצקין יזמו בדיקות עצמאיות לגילוי מקורות הריח והזמינה דוחות מקיפים בנושא, באמצעותם עלה כי המקורות האפשריים למפגעי הריח הם חיצוניים לעותרת ומחוץ לתחום סמכותה.  בעקבות גילוי זה פעלו בעירייה לרווחת התושבים, יזמו שיחות עם נציגי המשרד להגנת הסביבה ושאר המשיבים במסגרתן הביאה בפניהם את כלל ממצאיה, והתריאה בפניהם על נקיטת צעדים משפטיים, הנדרשים על מנת להפסיק את הריח. עד כה ללא תוצאה של ממש.

 סגן ראש העירייה, יוסי מרקוביץ', התראיין השבוע אצל העיתונאי אביב לביא בגלי צה"ל וסיפר כי יש מאמצים מצד המשרד להגנת הסביבה לאור הבג"צ של העירייה להראות יותר פעילות בשטח אך לדבריו זה לא מספיק. "כנראה כמה גורמים שם הבינו את הרצינות של הרשות והתחילו להזיז דברים. זה רק קצה הקרחון יש להם עוד הרבה עבודה". בשבוע שעבר התקיימה ישיבת מעקב  של שלושת ראשי העיריות, צורי, אלי דוקורסקי מקרית ביאליק ודוד אבן צור מקרית ים, עם המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה בכדי לעקוב מקרוב אחר הצעדים שננקטו נגד שריפות פסולת פיראטיות הגורמות תחושת חנק לתושבי הקריות. מנהלת מחוז צפון במשרד להגנת הסביבה, דורית זיס, דיווחה על פעולות אכיפה במסגרתן טופלו 42 אירועי שריפת פסולת מסוגים שונים, ביניהם 31 אירועים שטופלו במקום ו-11 אירועים שטיפולם הועבר להליכים משפטיים.

ראש העירייה, חיים צורי, שיזם את הגשת הבג"צ אמר השבוע: "זה בלתי נסבל שיושב בבית נאלץ להריח לפעמים את הריחות הללו ומצד שני זה גם בלתי נסבל שהריחות שמגיעים ממקומות אחרים לא עושים די על מנת למגר אותם. ובדיוק על זה אנחנו הגשנו את העתירה. שיתחילו לזוז דברים. מדובר לא רק בתושבי קריית מוצקין. כל תושבי האיזור ויש ערים סמוכות שיותר סובלות מזה. דבר אחד בטוח,נמשיך להוביל את המאבק בעבור תושבי האיזור ולוודא כי מי שצריך לפקח יעשה זאת ביתר שאת".

העירייה תעמיד אוטובוס ביום חמישי בשעה שש בבוקר מבניין העירייה לטובת תושבי העיר אשר מעוניינים להגיע לדיון ולהפגין נוכחות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות