fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: "הנתינה היא כמו בומרנג, היא תמיד חוזרת אליך"

אבינועם פרידמן. צילום: דורון גולן
אבינועם פרידמן. צילום: דורון גולן
אבינועם פרידמן. צילום: דורון גולן
אבינועם פרידמן. צילום: דורון גולן

אבינועם פרידמן, 49, מקרית ים, הוא מהאנשים שכבר בגיל צעיר ידעו מה הם רוצים להיות והוא גם מאלו שהצליחו להגשים זאת. "מאז שהייתי תלמיד בבית ספר עסקתי בחינוך. כשהייתי בתיכון היו שולפים אותי למלא מקום של מורים אחרים, תמיד אהבתי את החינוך ואהבתי ללמד".

פרידמן גדל בעפולה ואת השירות הצבאי עשה כקצין בחיל השלישות ביחידות שונות בפיקוד הצפון עד שהשתחרר משירות קבע לפני שבע שנים. עם השיחרור התחיל לעבוד בתחום החינוך בשני תחומים במקביל, החינוך הפורמלי בבית הספר לקציני ים בעכו ורכז קרימונולוגיה בגימנסיה קרית מוצקין. משעות אחר הצהריים ועד הלילה עסק בחינוך הלא פורמלי בין השאר כמדריך ורכז חברתי בקציני ים עכו וגם רכז בפנימיה אהבה בכפר ביאליק.

"השירות הצבאי שלי היה בתחום הרווחה והחינוך ובאופן טבעי החלטתי להמשיך את זה גם באזרחות" הוא מספר "תמיד אהבתי את הקשר עם התלמידים, להקנות להם ערכים, לדאוג להם. החום החינוכי-טיפולי גורם לי אושר וממלא אותי כי הנתינה היא כמו בומרנג, היא תמיד חוזרת אליך".

כיום מנהל פרידמן בית ספר לנוער בסיכון בנתניה והוא מספר "הייתי יכול לעבוד במקצועות יותר ריווחיים אולם אני לא יכול לראות את עצמי יוצא מתחום החינוך. נכון שיש ימים קשים אבל אני לא נשבר מהם וכל יום אני קם עם אנרגיה חדשה" לפרידמן חושף את השקפת עולמו על תחום החינוך "זה מעבר למקצוע, מי שעוסק בחינוך, זה שליחות. גם בתחום החינוך צריך לתת לתלמידים לגעת בדברים שהם מעבר לתנך והסטוריה. צריך לתת להם כלים שבעזרתם הם יהיו אנשים טובים יותר לעצמם ולחברה וצריך לתת להם כלים להתמודד עם החיים האמיתיים כמו התנהלות כלכלית".

יום ממוצע של פרידמן מתחיל לפני הזריחה ומסתיים בשעות הלילה המאוחרות אך הוא לא נשבר "אין לי זמן לנשום אבל אוכל לנוח כשאגיע לבית אבות".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, נייד: 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות