fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסירחון עוד כאן, התושבים יצאו להפגין

תושבי שכונת נווה גנים בקרית מוצקין עדיין סובלים מריחות. העירייה מנהלת הליך משפטי מול מפעל הקומפוסט, שלטענתה הוא הגורם לריח
הפגנה נגד מפגעי ריח בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
הפגנה נגד מפגעי ריח בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

כמה עשרות בודדות של תושבי שכונת נווה גנים בקרית מוצקין הגיעו ביום שישי האחרון להפגין נגד מפגעי הריח שפוגעים באיכות חייהם. על אף הנוכחות הדלילה, הבטיחו מארגני ההפגנה כי ימשיכו להפגין וכי מספר המצטרפים אליהם יילך ויגדל.

תושבי השכונה סובלים זה תקופה ארוכה ממפגעי ריח חריפים שמגיעים לבתיהם בעזרת הרוחות. העירייה הזמינה חברה מיוחדת לאיתור מקורות מפגעי הריח. תוצאות הבדיקות העלו, כי מרבית מפגעי הריח מגיעים ממתקן הקומפוסט. העירייה פנתה בדרישה למשרד להגנת הסביבה לטפל במפגעים אלו, אולם תושבי השכונה ממשיכים לדווח כי מפגעי הריח לא נעלמו.

נוכחות דלילה בהפגנה (צילום: דורון גולן)
נוכחות דלילה בהפגנה (צילום: דורון גולן)

אבי רוטמן, חבר מועצת העיר שגם מתגורר בשכונה והשתתף בהפגנה: "אסור לגור במקום שהריחות שבו מוגדרים מעל רמה אפס. אנחנו רוצים שיאכפו את החוק". רוטמן הוסיף, כי על העירייה לנקוט בצעד של יציאה מהדירקטוריון של הקומפוסט, שבו יש לה נציג ולהגיש תביעה משפטית. בין המפגינים היה גם יו"ר תנועת "רוח חדשה במוצקין", ציקי אבישר, שמסר: "אסור שמאבק התושבים יתויג באופן פוליטי. אני מאמין בסולידריות".

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "כפי שדווח רבות בתקשורת, העירייה נמצאת בהליך משפטי בנושא מול המשרד להגנת הסביבה ומפעל הקומפוסט. זה כארבעה חודשים לא דווחו מפגעי ריח וייתכן כי המפגע נעלם. למרות זאת, הרשות המשיכה את פעילותה בהגשת תביעה וממתינה למפגעים נוספים, אם יהיו, על מנת להגיש את התביעה לבית המשפט".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות