fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה השלימה את היערכותה המבצעית לחגים

משטרת ישראל השלימה היערכותה המבצעית לקראת חגי תשרי למען בטחון הציבור ובשעה שהמוני בית ישראל יצאו לבלות ולטיל ברחבי הארץ, עשרות אלפי שוטרים בכל הארץ יהיו במשימות אבטחה ושמירה.

מאות שוטרים, לוחמי ומתנדבי מחוז חוף יגבירו את נוכחותם החל מהיממה הקרובה בין ריכוזי קהל ומרכזי קניות לקראת חג ראש השנה הקרב. שיא היערכות המשטרה צפוי ביום ראשון, ערב ראש השנה תשע״ט בה יוגברו סיורי הניידות בשכונות המגורים ובתי הכנסת. לקראת יום א׳ הקרוב, ערב ראש השנה, יתפרסו מאות שוטרים, לוחמים ומתנדבים ברחבי הערים בגזרת במחוז בדגש על מרכזי הקניות וריכוז קהל על מנת להגביר את תחושת הביטחון ולתת מענה מהיר ואפקטיבי לכל אירוע או דיווח שיתקבל.

שיא ההיערכות בערב החג, במהלכו תוגבר נוכחות כוחות משטרה, גלויים וסמויים, ברחבי שכונות המגורים, אזורי תעשייה ובתי כנסת במטרה למנוע עבירות רכוש, שמירת הסדר הציבורי ומתן תחושת ביטחון בקרב הציבור. בין היתר, תוגבר היערכות פיקוח והכוונת תנועה בערים ובצירים הבינעירוניים ותוגבר האכיפה כנגד עבירת הנהיגה בהשפעת אלכוהול.

במשטרה פונים לציבור להמשיך ולהגביר עירנות לכל חפץ או אדם חשוד. במקרה שכזה יש לדווח ללא שהות למוקד 100 של משטרת ישראל ואל לגעת בחפצים חשודים.

בנוסף, במשטרה ממליצים לציבור להקפיד על הכללים הבאים: במידה ויוצאים מהבית במהלך החג, רצוי שלא להשאיר את מפתח הבית ב״מקום מסתור״. מומלץ להשאיר אור דולק באחד מחדרי הבית. מומלץ להשאיר אור בחצר הבית. מומלץ שלא לתייג ״מיקום״ ברשתות החברתיות. רצוי ליידע אדם מהימן, עדיף בן משפחה, על מסלול הטיול ומועד חזרה משוער.

להלן מספר המלצות בנושא תנועה בטוחה (ברכב וברגל) לציבור המבלים והמטיילים, שיסייעו לסיים את הטיול בבטחה ולחזור הביתה בשלום: לתכנן את מסלול הטיול בהתאם לתנאי מזג האויר ולשעות בהן צפוי עומס החום. להתאים את המסלול ליכולת הפיזית של כלל משתתפי הטיול (ילדים וקשישים). לתכנן את אורכו של המסלול ומשך הטיול, כך שיסתיים לפני רדת החשיכה. להצטייד בכמות מתאימה של מים (לפחות 4 ליטר לכל מטייל). להתלבש בלבוש מתאים: נעלים סגורות, כובע, קרם הגנה. להצטייד בטלפון סלולארי ואמצעי הטענה נייד ולהימנע מהפעלת אפליקציות "זוללות" סוללה. לעדכן חברים בדבר המסלול, מועד תחילת הטיול והצפי לסיומו. לתכנן לינה בחניון מוסדר. להצטייד במפה מעודכנת. אכילה קלה במהלך הטיול, פחות ממתקים ומלוחים ויותר פירות. לנוע בשבילים מסומנים בלבד ולשים דגש מיוחד לסימוני שדות מוקשים. להצטייד בפנסים וסוללות נוספות. לנהוג בזהירות, להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך, ולהקפיד על נסיעה רק בכבישים סלולים ומוסדרים. במהלך נסיעות ארוכות, יש להקפיד על עצירות להתרעננות, במקומות מוסדרים ובטיחותיים בלבד. במקרה של אירוע חירום בשטח – יש להתקשר למוקד 100 של המשטרה בהקדם ולפעול על פי הנחיית המוקד. אם אין קליטה, יש לנסות להגיע בבטחה למקום גבוה ולהתקשר.  למקרה שידרש סיוע משטרתי בהול הכרוך באיתור, יש להתקין בטלפון הנייד את היישומון "100 חירום" בקישורית : https://play.google.com/store/apps/details?id=il.gov.police.policealert

להלן מספר כללי בטיחות לציבור המבלים באזור החופים: במידה ונכנסים לכנרת או לכל מקור מים אחר, רצוי להשאיר מישהו על החוף שיוכל להזעיק באופן מיידי את כוחות המשטרה במידה של היסחפות או כל מצוקה אחרת. להיכנס למים רק בחופים המוכרזים המעניקים שירותי הצלה. אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות. אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות. ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש על ילדים קטנים, אלא בליווי אדם נוסף.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות