fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלחמה בין הכנופיות בקריות מסלימה ומסכנת חיי חפים מפשע

קטנוע ממולכד בקרית חיים. צילום: חדשות בחזית
קטנוע ממולכד בקרית חיים. צילום: חדשות בחזית

וותיקי משטרת זבולון אינם זוכרים תקופה כה רוויה באלימות קשה ופשעים חמורים כמו שעוברת בעת זו על הקריות. קצינים בכירים מתארים זאת כאוזלת יד מוחלטת של המשטרה ועליית כוחן של כנופיות הפשע בקריות שאינן בוחלות באמצעים שמסכנים גם את הציבור החף מפשע.

זה תקופה ארוכה שבקריות מתקיימת מלחמה בין שתי כנופיות מרכזיות שמרבית כוחן בקרית ים ובקרית חיים. מדובר בסך הכל בפחות משלושים דמויות מרכזיות שמפעילות את המערך וכולן מוכרות היטב למשטרה ולמערכת אכיפת החוק. המלחמה ניטשת סביב ענפי ההימורים, זנות, סחיטת דמי חסות והפצת סמים קשים כמו סמי הזיה, קוקאין והרואין. על אף שהמאבק בין הכנופיות נמשך כבר כמה שנים, בשנתיים האחרונות הוא צבר תאוצה והשנה האחרונה הייתה שנה של עליית מדרגה בחיסולים, ניסיונות חיסול ומטעני חבלה כפי שלא היה מוכר בקריות. בנוסף על כך, הצטברו בידי המשטרה עדויות כי ארגוני פשיעה ממגדל העמק ונהריה מנסים להיכנס לעולם התחתון בקריות כדי לקחת חלק ברווחים הכספיים האדירים שנאמדים במיליוני שקלים.

אנשי משטרה מציינים את רציחתו של חן איפרגן מקרית ים, באמצעות מטען חבלה שהוטמן במכונית שבה נסע, כנקודת מפנה שאחריה הפך השימוש בנשק חם ומטעני חבלה לדבר שבשגרה. במשטרה הצטברו אירועים רבים של פשיעה חמורה והבולטים שבהם היו ניסיונות חיסול על ידי ירי או מטעני חבלה, רצח ביריות בקרית אתא, השלכת 18 בקבוקי תבערה אל בית ספר לכדורגל במטרה לאיים ולסחוט כספים, דקירות באמצע היום, יריות לעבר בני משפחה של משפחות פשע ועוד. הציבור אינו מודע למרבית האירועים הקשים שכן המשטרה אינה ממהרת לדווח על כך.

החודש האחרון היווה את נקודת השיא עד כה של רצף האירועים החמורים. שישה חשודים שמוכרים למשטרה דקרו אנושות גבר מקרית מוצקין, מטען חבלה נמצא בחוף הים בקרית ים ואלמוני שירה מקטנוע לעבר צעירים בקרית ים ופצע שניים מהם. בשבוע שעבר מצא עובד של עיריית קרית ים אקדח טעון ודרוך בתוך נרתיק סמוך לבית הספר אורים.

יום שישי שעבר אחר הצהריים, התפוצץ קטנוע ממולכד בפתח עסק להחלפת כסף ברחוב משה שרת בקרית חיים, מטרים ספורים מבית קפה שבו ישבו באותה עת בליינים חפים מפשע. פחות משעתיים לאחר מכן הושלך רימון רסס לחצר בית ברחוב יוסף בוסל בקרית חיים שבו מתגוררת משפחה שמוכרת היטב למשטרה ולאחריו הושלך רימון רסס לעבר בית בקרית ים שבו מתגוררת קרובת משפחה של עבריין בכיר. בנוסף לכך ביום שלישי האחרון הוצמד מטען חבלה מתחת למכונית של דמות עבריינית מוכרת והוא נשמט מהמכונית בעת שעלתה על פס האטה ברחוב אלי כהן בקרית ים, סמוך לסניף קופת חולים.

קטנוע ממולכד בקרית חיים. צילום: חדשות בחזית
קטנוע ממולכד בקרית חיים. צילום: חדשות בחזית

כל תיקי הפשיעה הללו נמצאים אצל חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חיפה, חוקרים שנחשבים איכותיים ומצוידים באמצעי החקירה המשוכללים והחדישים ביותר. אולם על אף שהחוקרים מכירים את כל הנפשות הפועלות, ההיררכיה האירגונית והעסקית, הם נכשלים פעם אחר פעם בפיענוח התיקים. למעשה, עד כה לא הצליחו חוקרי הימ"ר לפצח שום תיק פשיעה חמורה ולהשיג ראיות שישמשו את הפרקליטות להגשת כתב אישום בשום תיק חמור.

קצין בכיר מאוד, עם וותק של עשרות שנים אמר השבוע ל"הד הקריות": "המלחמות של הכנופיות זו רק ההתחלה, יש פה ברדק אטומי שלא היה פה המון כבר שלושים שנה לפחות. יש פה איבוד שליטה של המשטרה ומחדלים קשים מאוד. כולם יודעים מיהם העבריינים והמשטרה צריכה להתחכך בהם יום יום, הבלשים צריכים לשבת עליהם 24/7 ולמרר להם את החיים עד שלא יוכלו לצאת מפתח הבית. העבריינים כבר לא פוחדים מהמשטרה, בשום מקום בארץ לא היה מצב של קטנוע ממולכד ורימוני רסס שנזרקים באותו יום".

בנוסף לכנופיות הפעילות היום, בקרוב ישתחררו מהכלא שלושה עבריינים בכירים שפעלו בקריות והמידע שיש בידי המשטרה עולה כי הם מתכוונים לחזור לפעילותם בקריות,מה שמוסיף עוד כאבי ראש למשטרה. עם זאת נודע כי המשטרה שוקלת להפעיל בתוך זמן קצר כוחות של משמר הגבול שיסיירו בקריות ויהוו כוח הרתעתי.

יו"ר ועד קרית חיים, איציק פיטרמן, מסר השבוע כי פנו אליו עשרות תושבים מודאגים שפוחדים ללכת ברחוב בגלל המצב. פיטרמן אמר כי הוא דורש מהמשטרה להקצות כוחות נוספים לטפל בפשיעה הגואה. גם ראש עיריית קרית ים, דוד אבן, החליט לנקוט מעשה והוא שלח מכתב השבוע למפקד המחוז "מצב עיניינים זה הפוגע קשות באורח החיים של תושבי קרית ים וזורע פחד וחרדה בלב כולנו אינו יכול להימשך עוד". הוא קורא למשטרה לפעול באופן נרחב למיגור הפשיעה.

"הד הקריות" פנה למשטרה בבקשה לקבל התייחסות לאירועי הפשיעה אולם לא נענה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות