fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המילואימניק מקרית אתא שכבש את שלטי החוצות

אלי אמיר. צילום: דורון גולן
אלי אמיר. צילום: דורון גולן
אלי אמיר. צילום: דורון גולן
אלי אמיר. צילום: דורון גולן

לא בכל יום זוכה אדם שיקדישו לו שלט חוצות ענק בעיר מגוריו על משהו שנחשב בעבר לכל כך טריוויאלי כמו שירות מילואים. אלי אמיר (37) מקרית אתא, זכה לשלט כזה, כשהתברר שהוא עושה בממוצע יותר מ-40 ימי מילואים בשנה, ואפילו נהנה מזה.

את השירות הסדיר עשה אמיר בבסיס ההדרכה של חיל החימוש, שהיום נקרא חיל הטכנלוגיה והאחזקה. "הגעתי לצבא עם המון מוטיבציה לחיל חימוש ולצבא בכלל", הוא מספר, "והאהבה למילואים התחילה מקבוצה של חבר'ה שהיו מבוגרים ממני ומאוד מגובשים, ואז גיליתי שעבורי זו חוויה לצאת למילואים. לא הסתכלנו על התנאים שהיו לנו, נהניתי מהעבודה ומהחבר'ה שלא פחדו מעבודה שחורה וקשה".

אמיר, רס"ר במילואים בחטיבה 205, נשוי לעדי, אב לאריאל בן 4 ולתינוקת שעתידה להגיח לעולם בעוד כמה חודשים, אומר: "לאשתי היה קשה בהתחלה עם העניין של המילואים הרבים שאני עושה, אבל היא מכירה אותי ויודעת שזה עושה לי טוב והיא מפרגנת לי על מה שאני עושה. מילואים זה משהו שאני אוהב לעשות, אני 'מורעל' על הצבא ואוהב את העבודה שאני עושה במילואים".

במקצועו האזרחי אמיר הוא מכונאי קטרים ברכבת ישראל. "בעבודה יש כאלה שמפרגנים ויש כאלה שחושבים שהמילואים זה בשביל התגמול הכספי, אבל הכסף בכלל לא מעניין אותי. עשיתי המון מילואים עוד לפני שהתחילו עם התגמולים. המזל שלי שאני עובד ברכבת ישראל שמאוד מפרגנת למי שעושה מילואים".

את הרצון לשירות מילואים הוא מסביר: "אני חושב שזה משהו פנימי בתוכי, האופי שלי לעבוד קשה וליהנות, לתרום לצבא זה הרבה מעבר לבוא למילואים ולקטר כל היום. השלט ששמו בשבילי מרגש ברמות-על וכייף לדעת שמעריכים". בגיל 40 אמור להסתיים שירות המילואים, אולם אמיר כבר חתם שהוא מתכוון להמשיך בשירות מילואים פעיל לעוד שנים רבות. "אני לא רואה מצב שיימאס לי", הוא מסביר, "המוטו שלי הוא ליהנות מכל דבר בחיים ולקחת את הכל בכיף".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות