fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחאה מתרחבת: תושבי הקריות מתארגנים למאבק נגד חברת הוט

קובי פינטו ויניב לנקרי. צילום: פרטי
קובי פינטו ויניב לנקרי. צילום: פרטי

מאות מתושבי הקריות נרתמו למאבק להורדת מחירי המנויים של חברת הכבלים "הוט" בעקבות פוסט שפורסם ברשת החברתית "פייסבוק" בקבוצת "הורים בקריות" שמונה קרוב ל-22 אלף חברים.

לפני כשבועיים פורסם כי קבוצת תושבים מפתח תקווה התאגדה בקבוצת וואצאפ בכדי להפעיל לחץ על חברת הכבלים "הוט" ולהביא להורדת מחירי המנויים. מתברר כי בקיבוצים מעניקות חברת "הוט" ו"יס" מחירים מיוחדים הנעים סביב מאה שקלים למנוי.

מי שכתב את הפוסט הראשון בנושא הוא איציק ויזל מקרית חיים שמספר: "אחרי שראיתי את הכתבה בעיתון על מה שקרה בפתח תקווה, אמרתי לעצמי שעם כוח כמו שלנו אפשר להתארגן והעליתי פוסט שקיבלתי עליו 430 תגובות". ויזל אומר עוד "זה מתחיל ב"הוט" אבל יכול להגיע גם למחירים של טיטולים ומשקפיים ועוד. ברגע שנצליח נוכל להיות קבוצת צרכנות חזקה ונוכל לכופף את כולם".

מנהל הקבוצה, קובי פינטו, התחיל להריץ את הרעיון של התארגנות להורדת מחירים ועד מהרה הצטרפו, נכון ליום רביעי, יותר מחמש-מאות מחברי הקבוצה והפוסט זכה במאות לייקים ועשרות שיתופים ברשת החברתית. "אנחנו לא רוצים להילחם בעסקים" מסביר פינטו "כי גם הם רוצים להתפרנס. אנחנו רוצים צרכנות הגונה שכולם ירוויחו. במחיר הגון יהיה לעסק קהל צרכנים גדול יותר. אני מאמין שנוכל לעשות פה מהפכה מקומית".

קובי פינטו ויניב לנקרי. צילום: פרטי
קובי פינטו ויניב לנקרי. צילום: פרטי

פינטו הקים את קבוצת "הורים בקריות" בעקבות מבצע "צוק איתן" וחבריה נרתמו לתרומת רכישת ציוד לחיילים. מאז גדלה הקבוצה ועשתה פרויקטים נוספים של עזרה לקהילה וחבריה גם משתפים במידע על ועזרה על המתרחש בקריות.

עו"ד יניב לנקרי, שגם הוא חבר בקבוצה, החליט לקחת את הרעיון עוד צעד קדימה, תוך שהוא מייצג את הקבוצה בחינם. הוא פנה לחברת "הוט" במכתב שבו דרש להוזיל את מחירי המנויים לפני נקיטת הליך משפטי-צרכני. "היא (חברת הוט) בוחרת להתעלם מפניותיהם של תושבי הקריות, תוך העלאת טענות סרק, והכל במטרה לרמוס ברגל גסה את זכויותיהם של תושבי הקריות כמנויים בחברתכם".

"מי שבפועל קבע שינויים מרחיקי לכת  זה הצרכן" אמר לנקרי ל"הד הקריות" "זה נוגע לכל בית אב בישראל. הרעיון הוא להביא למודעות שנפסיק להיות מטאטא של כל החברות הגדולות. לאזרח הפשוט יש כוח אדיר מבחינת היכולת להביא לשינוי וכדאי שהחברות הגדולות יעשו את השינוי בעצמן ולא יחכו שהמחוקק יכפה עליהן".

מחברת "הוט" נמסר בתגובה: "בהתאם לרישיון קיימת מגבלה על הצעת הצעות ייעודיות על פי אזורים גיאוגרפיים. החברה מקדמת בברכה הצטרפות מנויים חדשים לשורותיה אך נכון למועד זה קיימת מניעה רגולטורית להצעות אלו". שלא לציטוט נמסר מגורם בכיר ב"הוט" כי החברה אינה יכולה לתת הצעות מחיר ייעודיות ללא אישור מועצת הכבלים והלוויין שמפקחת עליה מבחינה רגולטורית.

פינטו ולנקרי מסרו כי המאבק הבא, לאחר "הוט" יופנה כלפי חברת הלוויין "יס" להורדת מחירי המנויים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות