fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלינץ' הוא שלהם

מי שבא לדקור חייב לדעת שסיכוי גבוה שהוא ייהרג. יחד עם זאת, אסור לנו להפוך לאספסוף חסר גבולות שמבצע וידוא הריגה או ללינץ'. צריך לזכור, אנחנו הצד הנרצח ולא ההיפך
ההרתעה ברורה: הלכת לדקור, אתה בן אדם מת (צילום: פוטוליה)
ההרתעה ברורה: הלכת לדקור, אתה בן אדם מת (צילום: פוטוליה)

חיסולי הדוקרים באינתיפאדת הסכינים העלו שאלות – מוסריות וטקטיות – בנוגע לנוהלי הפתיחה באש. אסור לנו להתבלבל, מי שבא לדקור חייב לדעת שסיכוי גבוה שהוא ייהרג. 40

ההרתעה ברורה: הלכת לדקור, אתה בן אדם מת (צילום: פוטוליה)
ההרתעה ברורה: הלכת לדקור, אתה בן אדם מת
(צילום: פוטוליה)

הכדורים שירו כוחות הביטחון לעברו של מפגע דורס הם ההוכחה שמשהו בסיסי השתנה בגישתנו אל הטרור, בבחינת "הבא להורגך השכם להורגו", והמילה נטרול הפכה למילה מכובסת המדברת בעיקר על חיסול פיזי והפעלת כוח מקסימלי. יש בזה צדק וגם היגיון מבצעי. צריך לנטרל מאנשים שבאים להרוג את התקווה להפוך לגיבורים ויום אחד להשתחרר בעסקת שבויים סחטנית. יש פה גם הרתעה. הלכת לדקור, אתה בן אדם מת.

יחד עם זאת, מן הראוי לזכור שני דברים. האחד, אין לעשות חיסול ווידוא הריגה לבן אדם פצוע שהשתלטו עליו ואין לעשות בכל מקרה לינץ'. הלינץ' הוא שלהם, של האויב. הלינץ' ברמאללה שנרצחו בו בזמנו באכזריות בוטה ולא אנושית שני חיילי צה"ל, צריך לעמוד מול עינינו כתמרור אזהרה. אסור לנו, בתכלית האיסור, להיגרר למקומות הללו ולהפוך לאספסוף חסר גבולות. זה יתחיל באירוע ביטחוני ויעבור, מן הסתם, לאירוע אזרחי, ואז, אנא אנו באים. צריך לזכור, לינץ' זה רצח, ואנחנו הצד הנרצח ולא ההיפך.

מאז ומעולם

אורוץ' ברברוסה נולד באי לסבוס שביוון ב~1474. הוא היה מוסלמי, בן לאב תורכי ואם יוונייה. אביו שירת תחת הסולטן. אורוץ' הפך לשודד ים עוצמתי, שבנה לעצמו ממלכה באלג'יריה. הוא הפך את השוד האלים נגד הנוצרים בחופי אירופה לדרך חיים. פשט על כפרים באיטליה וספרד, הרג את הגברים, מכר נשים לזנות ואת הנותרים הפך לחותרי ספינות כבולים בשרשראות.

מי שרוצה יכול לתת לו את הכבוד המפוקפק _ האבא הרוחני של דעא"ש המודרנית. היה לו זקן אדום בולט, הרבה כריזמה ואכזריות, ורבים הצטרפו אליו מטעמים רומנטיים, חיי שוד וחופש בשוליים של כלכלה מובטחת. הוא הקים ממלכה בחופי תוניס ואלג'יריה וקיבל את חסות הסולטן והאימפריה העותומאנית. סוד כוחו היה באכזריותו ובטוטאליות שלו במלחמה נגד הנוצרים הכופרים. אחרי שנהרג ב~1518 וראשו נערף (בטח מזכיר לכם משהו), אחיו הצעיר חיר א~דין החליף אותו, התקדם בסולם הדרגות וההרג, והפך לימים לאדמירל הצי התורכי של הסולטן. כוחו היה בשילוב של אכזריות ופוליטיקה והבנת האינטרסים המשותפים בינו ובין הממלכה השלטת במרחב. בתור אדמירל, הרחיב את שליטתו, ולמעשה כל הים התיכון היה תחת חסותו, כולל פשיטות באוקיינוס האטלנטי על אוניות הזהב הנוצריות מאמריקה. חיר א~דין ברברוסה היה במראהו ובאופיו שילוב של אל בגדדי ובן לאדן.

ההיסטוריה אולי חוזרת על עצמה, ועד כמה שהדבר נשמע אבסורדי, ייתכן ודווקא הכניסה של הרוסים, במצוות הקיסר פוטין, לסוריה ולמזרח הים התיכון, היא התשובה האמיתית לעצירת דעא"ש. ימים יגידו.

מבחן הקהל

אי אפשר היה שלא לחוש הזדהות עם מילות השיר ואיזה מסכנים האוהדים", כשיותר מ~20 אלף אוהדי מכבי חיפה הפנימו השבוע שרוח רעה, קארמה שלילית ומנחוס כללי הפכו את קבוצתם האהובה לקבוצת תחתית מאכזבת, שלא מסוגלת ברגע האמת לכבוש ולהכריע בבית משחק נגד בית"ר ירושלים.

הבעיה של מכבי חיפה עכשיו היא כפולה. היא גם נכשלה וגם לא מצליחה לאגור נקודות, וגם מגלה שקבוצות התחתית הן לא פראייריות כלל ועיקר ואוגרות נקודות מפתיעות לטובה כמו הפועל עכו, שהוציאה 4 נקודות בשני משחקיה האחרונים, וכך גם הפועל תל אביב סכנין. במצב עניינים שכזה, כשהקבוצה לא מתפקדת במגרש, וההנהלה והמאמן אובדי עצות, רק הקהל יכול להציל את העונה. קהל מאוכזב, שאסור לו להיתפס לייאוש, ועכשיו זה מבחנו האמיתי _ לא לבקר ולא להפוך עוין. להיפך, לתמוך בכל המרץ ולעודד, לחזק ולהגיע גם למשחקים פחות אטרקטיביים. יש לי תחושה שלמכבי חיפה יש קהל כזה ועכשיו זה מבחנו האמיתי.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות