fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה הרחבת אזור התעשייה של קריית ביאליק

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בביקור באזור התעשייה בקרית ביאליק. צילום: דורון גולן
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בביקור באזור התעשייה בקרית ביאליק. צילום: דורון גולן

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית ההרחבה של אזור התעשייה ב-245 דונם. על פי התכנון צפויה קריית ביאליק להכפיל את אוכלוסייתה בשנים הקרובות בעיקר הודות לתוכניו הבנייה בשכונת נאות אפק והתושבים החדשים יזדקקו למקומות תעסוקה רבים.

התוכנית שאושרה על ידי הועדה המחוזית קובעת את הרחבת אזור התעשייה מזרחה עד לתוואי כביש 22, כביש עוקף קריות, אשר יאפשר נגישות מרבית לאזור. לצורך כך ייבנו מחלפים חדשים: מחלף ח"ן בדרום ומחלף כרי נעמן בצפון.

אזה"ת הישן המתאפיין ברובו בתעשייה מסורתית מתפרש על שטח של כ-600 דונם,  מתוכם 290 דונם בנויים שפועלים בו למעלה מ-1000 בתי עסק בהם מועסקים מעל 5000 עובדים. כאמור, לאחר אישור התוכנית יורחב אזור התעשייה בכ- 245 דונם נוספים ויציע שטחי מסחר ותעשייה, כאשר תכסית השטח המיועד לבינוי יהווה כחמישים אחוז.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בביקור באזור התעשייה בקרית ביאליק. צילום: דורון גולן
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בביקור באזור התעשייה בקרית ביאליק. צילום: דורון גולן

לאורך פארק התעשייה מתוכננים אלפי מקומות חניה לנוחות העובדים והמבקרים. בנוסף, מתוכנן להיבנות ציר תנועה אורכי ראשי אשר יחובר למחלף ח"ן מדרום ומחלף כרי נעמן מצפון. בכדי לקדם את הקמת אזור התעשייה יהיה צורך בשינוי ייעוד הקרקע מאזור חקלאי לקרקע המיועדת להקמת מבני תעשייה, תעסוקה, שירותים ומסחר, בנייני ציבור וחניונים.

באזור התעשייה החדש יושם דגש על נושא איכות הסביבה, כך שלא יותרו בו שימושים בעלי סיכון לזיהום או מטרד סביבתי גבוה. כל מערכת התשתיות כולל חשמל, מים וביוב, טלפון, גז, טלוויזיה וכבלים תהיינה תת קרקעיות. תשומת לב תינתן גם לגגות המבנים אשר יעוצבו כחזית נוספת על מנת להסתיר את המתקנים הטכניים הממוקמים על גבם. בנוסף לדאגה לחזית המבנים, תינתן התניה למתן היתר בניה למשרדים שידרשו לעמוד בתקן בניה ירוקה 5281 בדרגת כוכב אחד לפחות.

אזה"ת קרית ביאליק, הדמיה: בר לוי אדריכלים
אזה"ת קרית ביאליק, הדמיה: בר לוי אדריכלים

ראש העירייה, אלי דוקורסקי ציין כי יישום התוכנית יאפשר תוספת אלפי מקומות תעסוקה לעיר קריית ביאליק ולאזור כולו: " קריית ביאליק הולכת להיות הדבר החם הבא בתחום הנדל"ן. אטרקטיביות העיר בולטת כבר עכשיו לאור בקושי הדיור הגוברים. לצד בניית אלפי יחידות דיור חדשות יש צורך ביצירת מקומות תעסוקה שיהוו את העורף הכלכלי של העיר, ישמרו על איתנותה בכדי שנוכל להמשיך ולהעניק לתושבינו את השירותים המוניציפליים האיכותיים ביותר".

תומך נוסף בהרחבת אזור התעשייה הוא שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, שביקר במקום לפני כשלושה שבועות ואמר כי משרדו נותן חשיבות להגעת חברות איכותיות לאזור התעשייה "אין לי כוונה שיגיעו חברות כמו פרי גליל או כיתן" הוא אמר להד הקריות "יש לנו כוונה שיגיעו לכאן תעשיות מתקדמות, תעשיות עתירות ידע, על מנת שיתנו פרנסה חשובה לאנשים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות