fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נשים מביאות ערך מוסף לכל מקום שיהיו בו"

כשאשת הנדל"ן אתי רוזנפלד, החליטה להיכנס לתחום התמ"א 38, היא ידעה שהיא נכנסת לעולם גברי, אבל זה לא הרתיע אותה. "אני משתמשת בנועם הליכות ולא במרפקים כי אני יודעת שאף אחד לא אוהב שלוחצים עליו ודורסים אותו"
מאמינה בבני אדם. אתי רוזנפלד צילום: דורון גולן

מי שהיום נחשבת לאחר מיזמיות הנדל"ן המעטות בתוך עולם הנדל"ן הגברי, אתי רוזנפלד, הגיעה לתחום במקרה לחלוטין. היא חיפשה דירה לעצמה, והמתווך איתו עבדה הציע לה להיות מתווכת נדל"ן בעצמה.

רוזנפלד, 46, מקרית מוצקין, היא באר שבעית במקור. לקריות הגיעה לאחר שהכירה את בעלה בשירותה הצבאי בבסיס חצרים של חיל האוויר. "אחרי השחרור נסענו לקנדה, שם לימדתי ילדים עברית, וכשחזרנו לארץ הגענו לקריות. למדתי לימודי ביטוח והייתי סוכנת ביטוח. כשנולד בני הבכור עברתי לעבוד בקופת חולים כללית".

את העבודה בקופת חולים עזבה רוזנפלד לטובת סטארט~אפ בתחום המדיקה שנמצא בשלב של מחקר ופיתוח, ואז גם החלה לחפש דירה לעצמה. "מתווך שפגשתי הציע לי להיכנס לתחום התיווך, וזה מצא חן בעיניי, אז ישבתי ולמדתי לבדי ועברתי את מבחן ההסמכה של משרד המשפטים. כך נכנסתי לתחום. הגישה שבה אני עובדת מהיום הראשון מבוססת על המשפט שאומר 'אני לא סוגרת עסקאות, אני פותחת מערכות יחסים'. אני מאמינה בבני אדם ואני מאמינה שגם אם לא אצליח למצוא למישהו את מה שהוא מחפש, האמון והיושרה והקשרים ישאירו אותו איתי לעסקה הבאה, כי יחסים בינאישיים זה הרבה מעבר לעוד עסקת נדל"ן".

 מאמינה בבני אדם. אתי רוזנפלד צילום: דורון גולן

מאמינה בבני אדם. אתי רוזנפלד
צילום: דורון גולן

שמונה שנים של תיווך הביאו את רוזנפלד למסקנה שהגיעה זמנה לקפוץ לליגה הגבוהה של שיווק נדל"ן ותוכניות תמ"א 38 של התחדשות עירונית, שוק שנשלט כמעט במלואו על ידי גברים ועתיר במאבקי יוקרי וממון. "אני אוהבת לעבוד בעיקר עם שני מגזרים, הזוגות הצעירים והמבוגרים, אלה שני המגזרים שצריכים הכי הרבה הכוונה וייעוץ ולפעמים גם עידוד לעשות משהו שבאותו הרגע נראה להם מפחיד. הכי כיף עבורי שבסוף התהליך אני רואה אותם מאושרים. עבורי כל דבר חדש זו הזדמנות ללמוד, ובמיוחד כשעוסקים בשיווק נדל"ן וגם בתמ"א 38, יש הרבה מאוד מה ללמוד, כי לכל רשות מקומית יש את ההגבלות שלה, יש חוקי בנייה, יש המון דברים שחייבים לדעת ולשים לב אליהם כדי למנוע טעויות, יש המון אינטרקציות עם אנשים, עם ועדות ורשויות וזה מאוד מאתגר".

את מקומה בעולם הגברי של הנדל"ן פילסה רוזנפלד באותה הדרך שבה היא מאמינה. "אני משתמשת בנועם הליכות ולא במרפקים כי אני יודעת שאף אחד לא אוהב שלוחצים עליו ודורסים אותו. כאשה יש לי יתרון לעשות את הדברים חלק יותר, ועצם היותי אישה הוא ערך מוסף ואני תמיד מוצאת את דרך המלך".

לנשים שרוצות גם הן להשתלב בעולם הנדל"ן אומרת רוזנפלד: "אם מישהי חושבת שהתחום מעניין ומאתגר אותה, שלא תיסוג בגלל שזה תחום גברי, נשים מביאות ערך מוסף לכל מקום שיהיו בו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות