fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך להפיק את המיטב ממרחב העבודה שלך?

פרופ' ליהוא זיסברג צילום: עצמי
פרופ' ליהוא זיסברג (צילום: עצמי)
פרופ' ליהוא זיסברג צילום: עצמי
פרופ' ליהוא זיסברג (צילום: עצמי)

סביבתנו המיידית בעבודה מעצבת במידה רבה את תפקודינו ותפוקותינו – החל מנהג משאית אשר סביבת עבודתו היא הקבינה, מעצבת אתרי אינטרנט העובדת מביתה וכלה בשר ממשלה העובד מתוך לשכה ספונת עץ אלון עתיק המחקר הארגוני והניהולי מביא עדויות די עקביות בנוגע לעיצוב משרדים וחללי עבודה. להלן עצות מיידיות, מעשיות, שאת כל אחת ואחת אפשר ליישם כמעט בן רגע והן עשויות לסייע לכל אחד ואחת להפיק קצת יותר מיומם:

1. הגודל לא קובע: דאגו לכך שכל מה שאתה צריך ביום יום שלך יהיה נגיש בהישג יד.
2. עומס וגיבוב הם האויב הטבעי של אפקטיביות: מולכם על משטח העבודה צריך להיות רק מה שנדרש כדי למלא את המטלות להיום. והשאר? הכינו לכם "ארון או קופסת בלגן".
3. משטח העבודה ידרוש סידור וארגון (קצרים) בתחילתו של כל יום עבודה קבעו מה הן 5_7 המטלות החשובות להיום. השאירו מספיק מקום לעוד 1_2 מטלות שלא צפיתם כלל שיפלו עליכם במהלך היום.
4. לא לבדו יעבוד האדם: דאגו שאזור העבודה שלכם לא יהיו סגור ומסוגר _ שאחרים יוכלו לראות אתכם ואתם אותם.
5. נוחות כן – נינוחות – לא! סביבת העבודה שלנו צריכה לתמוך בתפקודנו. אם אנו יושבים שעות עלינו לדאוג לכיסא נוח. אם אנו הולכים כל היום _ נעלי הליכה נוחות וסופגות זעזועים וכן הלאה. אבל לא נוח מדי. המפתח הוא: בעבודה אנו רוצים לחוש שילוב של נוחות המאפשרת ביצוע העבודה וערנות ודריכות המעודדות ביצועים איכותיים ותפוקה נאותה.
6. סמנו גבולות גזרה: הציבו חפץ שיעניק נופך אישי ייחודי משלכם לממלכתכם ומשהו שיגיד לכם ולזולת _ זו הפינה שלי. כאן אני עובד.
7. תנו לשמש יד: אם רק ניתן מקמו את מרחב העבודה במקום מואר באור שמש טבעי. אם הדבר לא ניתן _ אפשר לקנות בסכומים סבירים לגמרי נורות חשמל המדמות את אור השמש.
8. קחו "הפסקות מנטליות": ארגנו לכם את ההפסקות שלכם – אם זה נגן מוזיקה עם השירים האהובים עליכם, תמונה שנעים לכם פשוט לעצור ולבהות בה או משקה וחטיף חביבים עליכם.

הכותב: פרופ' ליהוא זיסברג הוא פסיכולוג ארגוני וראש רשות המחקר במכללה האקדמית לחינוך גורדון בחיפה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות