fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האחראי על השירות הווטרינרי מזהיר מהתפרצות כלבת בקריות

ד"ר דוד דדיה. צילום: ד"ר אלי שוסטרמן
ד"ר דוד דדיה. צילום: ד"ר אלי שוסטרמן

שני מקרים של כלבים נגועים בכלבת התגלו סמוך לקריות עם תחילת השנה החדשה והווטרינר העירוני, ד"ר דוד דדיה, האחראי על השירות הווטרינרי המשותף לקרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים, מזהיר כי המחלה חשוכת המרפא עלולה להגיע לקריות.

עם תחילת השנה הנוכחית התגלו שני המקרים בדלית אל כרמל. במקרה אחד מדובר בכלב ביתי שרק במהלך טיפול וטרינרי התברר כי הוא נושא את הנגיף הקטלני. המקרה השני התגלה אצל כלבה שנאספה על ידי פעילה של אחת העמותות למען בעלי חיים וכהגיעה לשירות הווטרינרי התגלה כי גם היא חולה בכלבת. בדיקה של השירות הווטרינרי העלתה כי בכל אחד מהכלבים החולים נגעו עשרות אנשים, מה שהוביל למתן סדרת חיסונים לכל אותם אנשים שנגעו בכלבים החולים.

מחלת הכלבת היא חשוכת מרפא והתוצאה שלה היא מוות לכל מי שחולה בה. מרגע שנגיף הכלבת הגיע למוח, המחלה מתפרצת והמוות מתרחש תוך כעשרה ימים. הוא עובר לנשא על ידי נשיכה ומגע של רוק של החיה החולה בדם של הננשך. במקרה של חשש להדבקה ניתנת לבני אדם סדרה של זריקות חיסון, המגינות מפני המשך התפתחותה של המחלה. המחלה הקטלנית עוברת רק בין יונקים כמו כלבים, חתולים, תנים ובני אדם. השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות משקיעים בשנים האחרונות כשישה מיליון שקלים בשנה, לפעולות למניעת התפשטותה, בהן חובת חיסון שנתי נגד כלבת לכל כלב מגיל 3 חודשים, איסוף כלבים משוטטים ופיזור שנתי של חיסון אוראלי של פיתיון המכיל תרכיב חיסון ומיועד לתנים ושועלים.

בעקבות שני המקרים הללו שנתגלו סמוך לקריות אומר ד"ר דדיה להד הקריות: "גם בקריות אנחנו חשופים למחלת הכלבת. אנשים צריכים להבין שמחלת הכלבת נמצאת ממש מתחת לבית שלנו וזה יכול לקרות אצל כל אחד. מספיק שמשפחה מטיילת ביערות הכרמל ומישהו נוגע בכלב משוטט שנגוע בכלבת, זה מעמיד בסיכון את כל בני המשפחה". דדיה מסביר כי השטחים הפתוחים סביב הקריות, החל משטחי רפא"ל, אזורי השדות ליד שפרעם ואעבלין ואזור השדות החקלאיים בסמוך לקרית אתא, מהווים דרכים עבור חיות שנושאות את מחלת הכלבת להגיע לקריות.

ד"ר דדיה מדגיש כי כל מקרה של נשיכה חייב בדיווח למשרד הבריאות שכן מחלת הכלבת יכולה להופיע גם חצי שנה אחרי הנשיכה וברגע שהיא מתפרצת התוצאה היא אחת: מוות. חיה שנושכת ונתפסת נלקחת להסגר למשך עשרה ימים ובמידה ומפתחת סימני כלבת, חייב הננשך לעבור סדרת של זריקות לחיסון. בשנה החולפת התגלו בצפון 45 תנים ושישה כלבים שחלו בכלבת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות