fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דבאח להמונים

בימים אלה מציינת אימפריית הבשר של משפחת דבאח שנה לפתיחת "אנגוסרי" בעין המפרץ, האחות הקטנה של אנגוס היוקרתית, שבה אתם יכולים לאכול סטייק איכותי או המבורגר עסיסי ב-35 שקלים בלבד. בקרוב הם מגיעים לתל אביב
"הצלחתי לגרום לאנשים לצאת שבעים ועם חיוך". פאדי דבאח (צילום: אלכס הובר)
"הצלחתי לגרום לאנשים לצאת שבעים ועם חיוך". פאדי דבאח (צילום: אלכס הובר)

מה גורם ליזם צעיר, דור שלישי לשושלת משפחת דבאח, להקים רשת לאוכל מהיר במחירים סבירים? משפחת דבאח שולטת כיום ב-50 אחוז משוק הבשר בארץ, החל מגידול הבקר ועד למכירתו בקמעונאות. בשנים אחרונות הפכה המשפחה למעצמה והיא עומדת מאחורי המותגים אנגוסרי ומגדלת צאן לשחיטה בעשרות חוות בארץ.

המותג אנגוסרי הושק בשנה האחרונה, עם פתיחת סניף דבאח עין המפרץ. מדובר באחות הקטנה של מסעדת אנגוס היוקרתית. אנגוסרי היא תוצאה של המצב החברתי בארץ; יוקר המחייה לא תמיד מאפשר למשפחות או לבני זוג לאכול לעיתים קרובות ארוחה יוקרתית במסעדת בשרים, שתסתכם במאות שקלים, כשאנגוסרי מנגישה אוכל גורמה במחירים שווים לכל כיס.

"הצלחתי לגרום לאנשים לצאת שבעים ועם חיוך". פאדי דבאח (צילום: אלכס הובר)
"הצלחתי לגרום לאנשים לצאת שבעים ועם חיוך". פאדי דבאח (צילום: אלכס הובר)

מאחורי המותג עומד פאדי דבאח, איש עסקים צעיר וכריזמטי, המייצג את הקאובוי הפוסט-מודרני. בבוקר הוא רועה צאן אמיתי, דור המשך של סבו, ובצהריים הוא הופך לאיש עסקים לבוש חולצה מכופתרת וענוד שעון יוקרתי, שמקדם את המותג מסעדות שיזם. כמו כל הצעירים במעמד הביניים, גם דבאח יודע שהקהל רוצה לצרוך אוכל איכותי, אבל היום המחיר משחק תפקיד מרכזי בשאלת יוקר המחייה. דבאח מאמין שהטיב חייב להיות משובח ועל זה הוא נלחם; אצלו אין בשר תעשייתי מעובד, אלא סטייק איכותי או המבורגר 100 אחוז בשר בקר ב-35 שקל למנה.

הוא גם לא מאמין עוד ב'חומוס-צ'יפס-סלט'. בחודש הקרוב ישיק את סניפי אנגוסרי ואנגוס הראשונים בתל אביב, קרוב למתחם שרונה. כרגע המותגים הולכים יחד כמשפחה, אבל המטרה של דבאח היא לבדל אותם כמו בסניף עין המפרץ. כך תהיה אנגוסרי לרשת בלתי תלויה באחותה הגדולה.

אנגוסרי (צילום: אלכס הובר)
אנגוסרי (צילום: אלכס הובר)

לחנך את השוק

מדובר במחיר שרק בקבוצת דבאח יכולים להרשות לעצמם לדרוש מהצרכן, היות שהקבוצה שולטת בכל שרשרת המזון. או, כפי שהלוגו שלה מסביר: "מהשדה למזלג". את סניף הדגל של אנגוסרי השיק דבאח בצומת עין המפרץ, תחת החיבור עם מרכז הקניות סאלח דבאח ובניו.

דבאח היה הראשון שפתח מסעדה בדיר אלאסד, שהתבססה על שווארמה וסלטים בסגנון מזרחי. לפני שלוש שנים הוא החליט לעשות מהפך בגישה הקולינרית. "השינוי נבע מתוך אמונה שצריך לאכול בשר טוב ולא למלא את הבטן רק בסלטים", סיפר, "צריך לתת לבשר את הכבוד שלו. זה לא קשור רק לתרבות של המגזר הערבי, אלא בעיקר לגישה למסעדות מזרחיות קלאסיות. אנגוס זה סטייק האוס עכשווי ומודרני עם מנות ראשונות מוקפדות. אין ספק שנעשה כאן חינוך שוק, כי אנחנו רוצים שאנשים יאכלו אוכל טוב. היתרון שלי הוא לא בסלט, אלא בבשר, ואני דוגל בכבוד למנה.

"באנו להציב כאן תרבות אחרת, צעד מאוד אמיץ נגד התפיסה המסורתית. היה מי שהרים גבה, כשמי שמבין בבשר רק מברך. מפה צמחה גם רשת אנגוסרי, שהיא שלוחת האוכל המהיר של אנגוס; מנות גורמה כמו שישליק טלה או צ'וריסוס וחזה עוף מוקפץ על פלנצ'ה. רק דבאח יכולים להקים קונספט כזה, כי אנחנו מגדלים את העגלים, שוחטים, מפרקים ומגישים במסעדות. היום באנגוסרי יש מנות שמתחילות ב-22 שקל".

תפריט ללא תרבות גלילית

דבאח, בן 38, הוא אב לשלוש בנות. הוא גדל בדיר הכבשים והבקר של סבו. היום הוא מסתובב עם סוסים, כובע קאובוי על ראשו, ומנתב את הצאן בטיול היומי. זו חלקת האלוהים הקטנה שלו, זה מה שהוא הכי אוהב לעשות, לחיות הכי קרוב אל הבהמה. מאז שהיה ילד, הוא זוכר את עצמו מדבר אל הפרות. אביו, אחמד דבאח, חבר כנסת לשעבר במפלגת קדימה, המשיך בשליחות הציבורית ומכהן כראש מועצת דיר אלאסד. פאדי ממשיך את הדרך של סבו בן ה-90.

(צילום: אלכס הובר)
(צילום: אלכס הובר)

דבאח: "מאז שאני זוכר את עצמי, נמשכתי רק לצאן ולבקר וזו ההתמחות שלי. אני עושה ניתוק בין החיים על ההר, כשאתה קאובוי אמיתי, לבין היותי איש עסקים, בעל רשת של מסעדות. סבא שלי מגדל בקר משנות ה-30; בהתחלה היה לו אטליז קטן בכפר ומהעסק הזה צמחה אימפריית דבאח. סבא שלי מאוד גאה במה שבנינו. הבנים שלו המשיכו את דרכו וגם הנכדים, כמוני. אני הנכד הראשון של הבן הבכור בשושלת ולאורך השנים אנחנו עובדים מאוד קשה, היות שזו עבודה של 24 שעות ביממה. החשיפה שלנו לא הגיעה ביום בהיר אחד, אלא בהתמדה, בעבודה של 60 שנה, שממנה צמחנו והקמנו בית מטבחיים ומכירה סיטונאית וקמעונאית. אבא שלי הוא איש עסקים מעולה, אבל בחר להיות פוליטיקאי ולשרת את הציבור".

(צילום: אלכס הובר)
(צילום: אלכס הובר)

הוא לא איש של ברנז'ה; לא מצטלם, לא נראה במסיבות או בהשקות, לא חי את הפוזה של המקצוע. למרות זאת, ההשפעות המערביות לא פסחו על הדור הצעיר במשפחה ולדבאח יש תוכניות גדולות לסניפי אנגוסרי, כשהמטרה היא להקים סניפים נוספים במרכז הארץ במהלך שנת 2017.

"אני חולה על בשר ואוכל גם סטייק לארוחת בוקר. למרות שבאופן אישי אני איש של מסורת ומקנח בכנאפה. התרבות הקולינרית של עשרות סוגי הסלטים שמגיעה מהמטבח הערבי הגלילי הוצאה מהתפריט. כיום הבשר והצלעות מקבלים את מלוא הכבוד. לכן הקונספט של אנגוסרי מתבקש. זה מה שאנשים רוצים _ אוכל טוב במחיר סביר.

"אנשים היום מאוד ממהרים, לכן יצרנו מנות שמתאימות לקהל. אנו עדים לכך שצריכת הבשר בארץ עולה. אני לא מתרגש מהטבעונים; כמו כל טרנד, הוא יעלם בסוף. אני גם לא מאמין בטוויסט קולינרי. בשר נשאר בשר".

מאוסטרליה באהבה

במשך השנים מרבה דבאח לבקר באוסטרליה ולאכול במסעדות בוקרים. הנתח האהוב עליו מכונה "טום הוק", שהוא צלע שלמה על עצם. הוא מייבא לארץ כבשים מאוסטרליה ומומחה בהכלאה של זני כבשים בכדי להגיע לאיכות הבשר טובה ביותר. "אנשים נכנסים למסעדה ואומרים לי, 'אני אוהב מה שעשית כאן'. זה מרגש אותי, כי הצלחנו לגרום לאנשים לצאת שבעים ועם חיוך. החלום שלי הוא רק שישראלים יפסיקו לאכול בשר שרוף (וואל דאן).

"ברמה האזורית, אני מחכה שהגליל יתפתח ואנחנו בדרך לשם. בשנה הבאה נבנה פאוואר סנטר פתוח של 40 אלף מ"ר על 94 דונם בהמשך ישיר לקניון דבאח בדיר אלאסד. כיום התוכניות בשלבי הוצאות היתרים. זה ייתן מקפצה גדולה לאורך המחלף החדש של הכביש שייבנה, ובמקביל נקבל חיזוק מקו הרכבת עכו-כרמיאל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות