fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט ביטל הרשעה של תושב הקריות שגידל קנביס בביתו

עו"ד יעד נוה. צילום: יח"צ
עו"ד יעד נוה. צילום: יח"צ

בפסק דין יוצא דופן, הורה בית משפט השלום בקריות על ביטול הרשעתו של תושב הקריות (54) לאחר שכבר הודה והורשע בגידול והחזקת סמים במשקל של יותר משניים וחצי קילו מסוג קנביס.

בחיפוש שערכה המשטרה בביתו של האיש, שעובד בתחום החינוך, נמצאו הסמים וכן מעבדה שבנה לגידול הידרופוני של קנביס. הוא הודה והורשע בעבירה ולפני מתן גזר הדין נשלח לתסקיר של שירות המבחן.

עו"ד יעד נוה. צילום: יח"צ
עו"ד יעד נוה. צילום: יח"צ

בתסקיר הומלץ להתספק בענישה של שעות שירות בעבודות למען הציבור, אולם הפרקליטות ביקשה להתעלם מהמלצה זו לחלוטין. הפרקליטות טענה כי אמור להיות מחיר כלכלי לעבירה הפלילית ו"ככל המחיר יירד, ישתלם יותר לקיים אפיק הכנסה חדש בקריות והוא אפיק החקלאות". הפרקליטות אף טענה כי מתן גושפנקא להמלצת שירות המבחן היא רמיסה של החוק ושל זכות הציבור לביטחון ושלום.

עורך דינו של האיש, עו"ד יעד נוה, טען בבית המשפט כי במקרה זה יש להעדיף את תועלתו של הפרט שכן מדובר באדם שסובל ממחלת לב ומחלות נוספות והוא פנה להשתמש בסמים רק בגלל כאבי התופת מהם הוא סובל עקב מחלתו. מתברר כי השימוש בקנביס עזר לו להתגבר על כאביו ולתפקד כרגיל, מה שתרופות המרשם החזקות שניתנו לו לא הצליחו לעשות.

השופטת סימי פלג קימלוב, ציינה כי מדובר במקרה יוצא דופן בנסיבותיו והחליט לקבל את עמדתו של עו"ד נוה כי מדובר באדם נורמטיבי שהפיק את הלקח. השופטת הורתה על ביטול הרשעתו של האיש והורתה כי יעשה עבודות למען הציבור בהיקף של 340 שעות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות