fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר הפנים גדעון סער: "כדאי לבוא להצביע ולהשפיע"

בראיון מיוחד הבוקר לרדיו צפון ללא הפסקה 104.5 קרא שר הפנים לכל התושבים לצאת להצביע ולהשפיע. סער התייחס גם לנושא ראשי הרשויות נגדם הוגש כתב אישום
גדעון סער
"כדאי לבוא להצביע ולהשפיע". גדעון סער (צילום: אתר הכנסת)

הבוקר בשעה 7:00 נפתחו 8,771 קלפיות הצבעה ב-191 רשויות מקומיות, בהן יוכלו כ-5.5 מליון בעלי זכות הצבעה, להשפיע על עתיד מקום מגורם בבחירת ראש עירייה וחברי מועצה.

בראיון הבוקר לתוכנית "המקומון" עם נועם אמיר ברדיו צפון ללא הפסקה 104.5, קרא שר הפנים ח"כ גדעון סער לצאת ולהצביע: "אני קורא לכל התושבים ותושבות, למעלה מ-8,000 קלפיות, כולן פתוחות, כדאי לבוא להצביע ולהשפיע ולהשתתף בעיצוב העתיד של כולנו".

בשנים האחרונות חלה ירידה באחוז ההצבעה לרשויות המקומיות. בבחירות האחרונות שהתקיימו בשנת 2008, רק 51.9 אחוז מציבור הבוחרים מימש את זכותו. שר הפנים התייחס בראיון לאחוזי ההצבעה הנמוכים וניסה להסביר את הסיבות לכך: "אנחנו יודעים שיש לכך מספר סיבות. קודם כל תורמת לכך העובדה שאין יום שבתון ביום הבחירות המוניציפליות. שנית, יש רשויות מסוימות שיש בהן תחרות עזה על רשות הישוב, ויש רשויות שכולנו יודעים או חושבים שיודעים מי יהיה ראש הרשות גם להבא. הדבר הזה בוודאי גם הוא אינו תורם לאחוזים גבוהים. שלישית, אני חושב שהתקשורת ברמה הארצית, לא מתקיים בה אותו דיון ציבורי ער כמו שמתקיים בבחירות הכלליות. בסך הכל, מה שאנחנו צריכים לזכור כתושבים של רשויות מקומיות, זה שרוב הדברים שמכריעים לגבי חיי היום יום שלנו מושפע מתפקוד של רשות וראש רשות ולכן חשוב מאד לנצל את ההזדמנות הזאת ולהשתתף ולהצביע. טרחה של 5 דקות שקובעת את העתיד שלנו ל-5 שנים".

במערכת הבחירות הנוכחית, הוגשו כנגד שלושה ראשי רשויות כתבי אישום – ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר, ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני וראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו. שר הפנים התייחס גם להחלטת בג"ץ, שנתן להם את הזכות להתמודד לראשות העירייה למרות כתב האישום: "אין ספק שהמצב שנוצר בעקבות פסיקת בג"ץ הוא בלתי סביר, והודעתי כבר שאני מתכוון להביא להסדר חקיקתי חדש. בעוד יומיים (24.10) אני מכנס אצלי ישיבה על דעת היועמ"ש כדי לקבוע הסדרים ברורים שנוגעים לגבי ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום. בקווים כלליים, אני רואה את ההסדר ככזה: ראש ראשות שהוגש נגדו כתב אישום שהוא חמור ושיש לו זיקה לביצוע התפקיד, וכמובן נצטרך להגדיר מה זה חמור, לא יוכל לכהן בזמן ניהול ההליך הפלילי, אבל מצד שני הוא לא יודח מתפקידו. הוא יושעה מתפקידו עד לסיום המשפט. במידה וייצא זכאי בדין, יוכל לחזור לתפקיד. אני חושב שאם זה יהיה ההסדר, אז זה יהיה הסדר שהוא מאוזן ומשרת את אמון הציבור והשלטון המקומי מצד אחד והוא נתן גם משקל למימד הדמוקרטי שמתבטא בבחירה הישירה של התושבים לראש הרשות. אני מקווה מאד שתוך זמן קצר מאד אני אוכל להביא את החקיקה הזאת לכנס ולהעביר אותה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות