fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלגונה הכחולה

יש הרבה סיבות להגיע לאיסלנד וכדאי לנצל את ההזדמנות על מנת לבקר בלגונה הכחולה. איך נוצרה הלגונה, איפה היא נמצאת וכמה עולה להיכנס אליה? הנה המדריך המלא

איסלנד עלתה לאחרונה על מפת התיירות של הישראלים ויש לכך המון סיבות טובות. קודם כל, מזג האוויר במדינה שונה לגמרי ממה שאנחנו רגילים אליו כאן בארץ הקודש. שנית, זו מדינה נגישה, נוחה וזמינה. קל להתמצא באיסלנד ותמיד יש אטרקציות שאפשר לבחור לפי העדפות אישיות. תושבי איסלנד ידועים בחביבותם וברוב המקומות מדברים אנגלית. ישראלים גם לא צריכים ויזה כדי להיכנס לאיסלנד והיא זולה יותר בהשוואה למדינות אחרות באירופה.

מלבד האמור לעיל, טיול באיסלנד הוא הזדמנות מצוינת להגיע ללגונה הכחולה. זהו למעשה אתר מרחצאות גאותרמיים שנמצא באגם קטן ליד העיירה גרינדוויק, בדרום-מערב המדינה ובחצי האי רייקאנס. המרחצאות פופולאריים מאוד בקרב תושבי איסלנד וכמובן שגם תיירים יכולים ליהנות ממה שיש להם להציע.

כל מה שצריך לדעת על הלגונה

יש כמה יתרונות שמדגישים את הערך המוסף של ביקור בלגונה הכחולה במהלך טיול באיסלנד. המרחצאות קרובים מאוד לבירה רייקיאוויק שנמצאת במרחק של 39 ק"מ מהאתר ולנמל התעופה הבינלאומי קפלוויק שנמצא במרחק של 13 ק"מ משם. המשמעות היא שניתן להגיע ללגונה הכחולה מיד אחרי הנחיתה באיסלנד, או לחילופין לישון במקום ולצאת ממנו לטיולי כוכב עם רכב שכור.

כמו כן, האגם בו שוכנים המרחצאות מהווה מוקד עלייה לרגיל עבור גיאולוגים וחובבי טבע מכל רחבי העולם. הסיבה לכך היא שהוא נוצר כתוצאה מפעילות מלאכותית של מפעל אנרגיה קרוב שהוקם ב-1978, כאשר כיום המים הם עירוב של מים מתוקים עם מי ים. עם היווצרות האגם המלאכותי החלו תושבי הסביבה להכיר ביתרונות שלו כיעד לבילוי ובשנת 2008 הוא עבר הרחבה משמעותית ששדרגה אותו.

הלגונה הכחולה בשביל הגוף והנפש

מחקרים מראים שקיימת תועלת בריאותית בביקור בלגונה הכחולה. מי המרחצאות יעילים עבור מחלת העור פסיאוריאזיס ומחלות עור אחרות, הם מיועדים לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים ויש אזורים מיוחדים למשפחות עם ילדים. מזג האוויר המושלג בחורף לא פוגע באטרקטיביות של האתר ובו שוכנים בין היתר סאונה, חמאם, מתחמי עיסוי, מסעדות, בית קפה ובית מלון קטן. מי שממש מתאהב בלגונה הכחולה יכול גם לעצור בחנות המזכרות ולהתרשם ממוצרי היופי והבריאות.

הלגונה הכחולה מייצגת בצורה מופלאה את ההוויה של איסלנד ואת התרבות המקומית. לא צריכים להיות חובבי טבע מושבעים על מנת ליהנות מהשהייה בלגונה במהלך חופשה קצרה, בילוי רומנטי כמו ירח דבש או טיול משפחתי. הלגונה הכחולה פתוחה כל השנה וכניסה אליה עולה 45 יורו לאדם, עם 50% הנחה לילדים וכרטיס חינם עד גיל 13. עם זאת, חשוב להזמין מקום מראש ולהתעדכן לגבי שינויי מחירים.

הלגונה הכחולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות