fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ג'יפ או קרוסאובר?

ג'יפ מתאים למי שמתכנן לנסוע בתנאי שטח, למי שמוכן לשלם קצת יותר על שלדה חזקה ולמי שרוצה לגרור עגלה למטרות פנאי או עבודה. לעומת זאת, קרוסאובר הוא רכב משפחתי יותר שמציע מרווח פנים גדול ואבזור מפנק. אז איך מכריעים ביניהם? הנה המדריך המלא

בחירה נכונה של רכב יכולה לסייע לתא המשפחתי ולחסוך לו הוצאות בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר היא חשובה כי בעזרת הרכב אפשר לנהל בצורה טובה יותר את לוח הזמנים של המשפחה, לצמצם את התלות בתחבורה ציבורית ולשפר את איכות החיים. בטווח הארוך היא מונעת החלפה של הרכב בתדירות גבוהה וספיגת ירידת ערך של הדגמים הפופולאריים. עם זאת, לא תמיד קל לבחור את הדגם המושלם ויש לא מעט מאפיינים שצריך לשים לב אליהם.

אחת הדילמות הבולטות של השנים האחרונות בענף הרכב היא בין ג'יפ ורכבי קרוסאובר. בעוד הג'יפ תמיד היה חלק בלתי נפרד מהענף, דגמי crossover חדרו לחיינו בסערה לפני זמן קצר ומאז התמקמו בראש רשימת המכוניות הנמכרות בעולם. השאלה המתבקשת היא מה בכלל ההבדל בין ג'יפ וקרוסאובר ואיך מחליטים באיזה רכב לבחור.

היתרונות והחסרונות של ג'יפ לעומת קרוסאובר

מבחינה טכנית, קרוסאובר הוא כלי רכב שמבוסס על פלטפורמה של מכונית משפחתית ואין לו יכולת נסיעה בדרכים לא סלולות בעלות עבירות קשה. המאפיין הבולט של הקרוסאובר הוא מספר מושבי נוסעים וגודל תא מטען שדומים לאלה של מכונית סטיישן או מיניואן, יחד עם תכונות כמו הנעה כפולה ומרווח גחון גבוה.

המפרט הטכני של קרוסאובר מעיד טוב יותר מכל דבר אחר על היתרונות שלו. זהו רכב נוח מאוד, מפנק ואידיאלי לשימוש משפחתי. אמנם אי אפשר לרדת איתו לשטח והמחיר שלו גבוה משמעותית בהשוואה לדגמים הקלאסיים, אך הוא מסוגל לשמור על ערך גבוה לאורך זמן והביקוש אליו נמצא במגמת עלייה.

לעומת זאת, ג'יפ הוא רכב שטח קלאסי בעל מאפיינים שמאפשרים לו להתמודד גם עם תנאי עבירות קשים במיוחד. זה רכב שמיועד למי שבאמת יורד לשטח לעיתים קרובות ולמי שמשלב את הנסיעה על הכביש עם דהרה בדיונות, בחולות ובסלעים. רכבי שטח הם גם בעלי הנעת 4X4  ויכולת גרירה של טנדר. מכאן שאפשר להשתמש בהם אם גוררים עגלה לצרכי עבודה או יורדים לים עם אופנוע ים וסירה.

אז מה עדיף?

אין כמובן תשובה חד משמעית לשאלה האם עדיף לקנות ג'יפ או קרוסאובר. כל משפחה יכולה להכריע לגבי הדגם המועדף לפי הצרכים הספציפיים שלה.

הדבר החשוב הוא להגדיר את אופי השימוש ברכב לפני שבוחרים אותו. כך ניתן לדעת האם שווה להשקיע בג'יפ את המחיר המבוקש, או שמא להתפשר על הנסיעה בשטח לטובת האבזור ומרווח הפנים המפואר של דגמי קרוסאובר crossover שונים ומוצלחים.

ג'יפ או קרוסאובר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות