fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביטוח תכולת דירה – גם לשוכרים דירה

רוב שוכרי הדירות בישראל מנסים לצמצם למינימום את ההוצאות השוטפות, אך באמצעות השקעה פשוטה יחסית בביטוח דירות ניתן להרוויח יתרונות משמעותיים. אז מה כולל ביטוח תכולת דירה, מה הוא מכסה וכמה זה עולה? הנה כל התשובות

שוק השכירות בישראל נוסק כבר שנים רבות בגלל מחסור משמעותי בהיצע הדירות לעומת הביקוש. כתוצאה מכך יש עלייה גם במחירי השכירות, מה שגורם לשוכרים עצמם לוותר על האינטרס האישי שלהם בשביל לעמוד במסגרת התקציב החודשית. מצד שני, יש דברים שאסור לשוכרי דירות לוותר עליהם ובראש הרשימה הזו נמצא הביטוח.

באופן עקרוני, כל פוליסת ביטוח מייצגת הסכם בין המבוטח לבין חברת הביטוח. לפי ההסכם, המבוטח משלם פרמיה חודשית ובתמורה מקבל פיצוי תמורת סיכון שמתממש לפי הנקוב בפוליסה. ברכישת הביטוח מתחייבת החברה לפצות את המבוטח באמצעות תיקון בפועל של הנזק, תשלום במזומן עבור ערך הנזק או החלפת הפריטים בחלקים מאותו סוג ואיכות.

עיקרון דומה מנחה את הנושא של ביטוח דירה. ההבדל היחיד הוא בין כיסוי לביטוח מבנה לבין כיסוי לביטוח תכולה. עם זאת, ביטוח המבנה נמצא באחריות בעל הנכס ולא קשור לדייר, בעוד ביטוח התכולה הוא אינטרס ברור של השוכר.

מה מכסה ביטוח תכולת דירה?

ביטוח תכולת דירה מכסה כל נזק שנגרם לחפצים שנמצאים בדירה והם בבעלות, בחזקת או באחריות המבוטח ובני משפחתו. במקביל, יש רשימה סגורה של פריטים שלא כלולים בתכולה ובהם כלי רכב מנועיים, בעלי חיים, ניירות ערך, כרטיסי נסיעה, כרטיסי אשראי וכדומה. את הרשימה המלאה ניתן לבקש מסוכני הביטוח או למצוא אותה באתרי האינטרנט שעוסקים בתחום. מנגד, ביטוח תכולת דירה דווקא כן מכסה בגדים, חפצים אישיים ותכשיטים גם מחוץ לדירה ובתנאי שהתכולה לא נגנבה, לא נמצאת ברכב או לא נמצאת בחו"ל.

הנזקים שאותם מכסה ביטוח תכולת דירה קבועים בפוליסה תקנית ולכן מותר לחברת הביטוח רק להוסיף הרחבות, ולא לגרוע אותן. כך למשל מכסה הביטוח נזקים שהם תוצאה של אש, ברק, רעם ועשן, נזקים מהתפוצצות או התלקחות ונזקים מרוח שמהירותה מעל 30 קשר. הביטוח גם מכסה נזקים מנפילת כלי טיס, מגע והתנגשות של כלי רכב בדירת קרקע וכל נזק שנגרם כתוצאה מפעולות זדון שלא נעשו בעת שהדירה אינה תפוסה, בידי בני אדם המתגוררים בה או בידי המבוטח.

הכיסויים הכי חשובים שניתנים במסגרת ביטוח תכולת דירה הם עבור נזקים מגניבה, שוד, פריצה או אפילו ניסיון לבצע אותם. מעבר לכך, הכיסוי חשוב לשוכרי דירות כי הוא מגן מפני נזקים לתכולה שנגרמים בגלל שיטפון והצפות ממקור מים חיצוני. לסיום צריך להזכיר שמחיר הביטוח מושפע מסכום הביטוח והוא משקף את שווי הפריטים. לכן מי שאין לו הרבה תכולה משלם פרמיה נמוכה ועדיין מקבל הגנה.

ביטוח תכולת דירה - גם לשוכרים דירה 1 ביטוח תכולת דירה - גם לשוכרים דירה 2

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות