fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אביזרים לנכים – 5 אביזרים שאתם חייבים לקחת בחשבון

נכים ובעלי מוגבלויות יכולים להיעזר במגוון רחב של אביזרים על מנת לשפר את איכות החיים שלהם. החל מהליכון, דרך כיסא ומיטה ועד חידושים טכנולוגיים שכדאי להכיר: הנה כל הפרטים

העלייה בתוחלת החיים והתקדמות הרפואה המודרנית הביאו לכך שיש כיום המון גברים ונשים שזקוקים לסיוע בהתנהלות היום יומית. אופי הסיוע תלוי בסוג המוגבלות, אך אין ספק שבעזרת אביזרים לנכים ניתן לשפר בצורה דרמטית את איכות החיים. השאלה היחידה היא כיצד בוחרים את האביזרים הנכונים מבין ההיצע הקיים ועל מה אסור לוותר.

הנה למשל 5 אביזרים שאתם חייבים להביא בחשבון בשביל לעזור לנכים ובעלי מוגבלויות:

  1. הליכון

הליכון נקרא גם "רולטור" והוא נחשב אמצעי בסיסי וחיוני כמעט עבור כל בעלי המוגבלויות. ניתן למצוא את ההליכון עם ארבעה גלגלים, שלושה גלגלים, שני גלגלים או בדגם עם מסגרת ויש גם הליכונים לילדים והליכונים מיוחדים. חשוב להתאים את ההליכון לצרכים של בעלי מוגבלויות לאחר התייעצות עם הרופא המטפל והצוות הסיעודי.

  1. כיסא גלגלים

כולם מכירים את החשיבות של כיסאות גלגלים עבור בעלי מוגבלויות, אך רק מעטים מצליחים לעקוב אחר החידושים האחרונים בענף. כיסאות גלגלים מצוידים כיום במפרט טכני משוכלל ויש כאלה עם מנגנון העמדה חשמלי. גם כאן מדובר באביזר שאסור לוותר עליו ואפשר להתאים אותו לצרכים פיזיולוגיים ספציפיים על ידי התייעצות עם אנשי מקצוע.

  1. מיטה חשמלית

נכים ובעלי מוגבלויות נמצאים חלק מהיום במיטה. הם זקוקים ליתרונות של מיטה חשמלית בבתי החולים, במוסדות הסיעודיים וגם בביתם הפרטי ואפשר לבחור אותה מבין דגמים שונים. המיטה הקלאסית מתכווננת באמצעות שלט ובעזרתה ניתן למנוע פצעי לחץ והחמרה במצב הבריאותי. הפיקוד על המיטה חשמלי לחלוטין, היא מתכווננת לגובה של 40-80 ס"מ ואפשר גם לשנות בעזרת המנגנון שלה את זווית הרגליים.

  1. משטחים למניעת החלקה במקלחת

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול בכל הנוגע לשמירה על הבטיחות עבור נכים ובעלי מוגבלויות. הדוגמא המושלמת לכך היא משטח למניעת החלקה במקלחת, שעולה לא יותר מכמה עשרות שקלים אך עשוי להציל חיים. אין גם צורך במעורבות מצד בעלי מוגבלויות כדי ליהנות מהיתרונות של המשטח ואפשר להשיג אותו בדגמים ובצבעים שונים. המשטח מתאים לגברים, נשים, צעירים וילדים והוא מסייע רבות לקשישים בגיל הזהב.

  1. פעמון מצוקה אישי

פעמון מצוקה אישי הוא אביזר חשמלי מתקדם שמיועד לשימוש בתוך הבית. הפעמון מחובר למערכת אלחוטית אך הוא נמצא כל הזמן במרחק נגיעה ולחיצה מנכים ובעלי מוגבלויות. בתוך המערכת יש משדר עם כפתור ויחידה שמשמיעה צליל. במקרה של קושי יכולים בעלי מוגבלויות ללחוץ על הכפתור ולהזעיק עזרה. כמו כן, ניתן לחבר את המערכת למתח חלופי קל ומתאים לחלקי גוף שונים.

אביזרים לנכים - 5 אביזרים שאתם חייבים לקחת בחשבון

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות