fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחפושות בהשראת מוצארט ואווטאר

לקראת פורים בחרו אמן האיפור בועז שטיין והמאפרת הבכירה שלו נטלי ברבי בהפקת הומאג' להצלחה המטאורית של הסרט "אווטאר". בהומאג', בית הספר לאיפור של "רוית אסף" עברו לתקופה הקלאסית בדמותה של "קונסטנצה" רעייתו של המלחין מוצארט. פשוט מהמם
צלם: דורון שטיין איפור: בן רביבו פאות: רבקה זהבי דוגמנית ריטה הוס

"אווטאר", כזכור הינה עלילה דמיונית המושפעת מהפילוסופיה האסייתית המתרחשת בכוכב לכת חוצני. המאפרת נטלי ברברי בחרה להיות "נייטירי", נסיכת שבט האומטקייה. הדמות הינה פראית-אצילית דמוית בת-אנוש בעלת עור כחול ועל כן במראה זה נצבע עורה בגווני כחול על מנת לשוות לדמות המאופרת אותנטיות של אחת מבנות הנאבי. בכדי ליצור טקסטורת עור מעניינת יצרה ברבי בעזרת גוון כחול כהה יותר קווים אנטומיים היוצרים טקסטורה אנושית. בנוסף שולבו אלמנטים פיסוליים לאוזניים מחודדות ואף רחב שנבנו כתוספות לפנים וזאת בכדי להעצים את המראה החוצני והפראי של הדמות.

שטיין עצמו בחר בדמות אסיאתית טיפוסית כמחווה להשפעות האסיאתיות המשמעותיות הבאות לידי ביטוי בסממנים החזותיים בתרבויות שונות במזרח אסיה, בסגנונות בלחימה ובקווים החזותיים הקלאסיים המאפיינים את "אווטאר". תוספות של גבות אלכסוניות וזקנקן קטן לצד איפור פנים בהיר יותר עם שפתים אדומות וקטנות הם שילוב של אלמנטים מסורתיים תיאטרליים יפנים קדומים מתבקשים.

איפור גוף: נטלי ברבי לבועז שטיין תלבושות: ג'סלין ברבי סטיילינג: ליאת ארוש צלם: מוטי זאבי

הפקת איפור תקופתית כמחווה לתקופה הקלאסית במאה ה-18 בדמותה של "קונסטנצה" רעייתו של המלחין האוסטרי "יוהנס אמדאוס מוצרט" נערכה כפרויקט הגמר בבית הספר לאיפור מקצועי ע"ש רוית אסף בניצוחו של אמן האיפור ומורה בכיר בבית הספר בן רביבו.

"איפור תקופתי הוא מהקשים לביצוע", מסבירה אסף. "בנוסף לאלמנטים ביצועיים באיפור אשר רווחו באותה התקופה ועליהם יש לשמור בקפידה, יש להעניק לדמות לוק משלים גם בעזרת אקססוריז ומלבושים אשר ישלימו את המראה ויחברו את הדמות באופן ישיר לתקופה בה היא כביכול חיה".

במאה ה-18 נשות המעמד הגבוה עשו שימוש רב ומוגזם במוצרי איפור. "האיפור היה כבד ונעשה שימוש באופן דומיננטי בשפתון אדום ובלחיים סמוקות" מסביר רביבו. פאות נוכריות גבוהות ולבנות היו ממאפייני התקופה. על מנת ליצור מראה בריא, עור הפנים נצבע בצבע לבן והיה יוצר ניגודיות מרשימה עם הגוון האדום והלוהט שבשפתיים. כך למעשה גם בדמות אותה יצרו רביבו ותלמידיו, נשמר הכלל למראה שטוח ללא כל ביטוי באיפור העיניים. כמתבקש, הדגש הושם בעיקר על יצירת מרקם אחיד ולבן על כל שטח עור הפנים.

צלם: דורון שטיין איפור: בן רביבו פאות: רבקה זהבי דוגמנית ריטה הוס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות