fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההצגה "הלב האמיץ של אירנה סנדלר" מגיעה למגדל העמק

השבוע יצפו תלמידי בתי הספר של מגדל העמק בהצגה המדוברת של תיאטרון השעה הישראלי "הלב האמיץ של אירנה סנדלר", ואין זו מקריות שבחרו בהצגה זו. אירנה סנדלר הייתה אחות ועובדת סוציאלית פולניה שהתנגדה לנאצים. בזמן מלחמת העולם השנייה הצילה סנדלר כ-2500 ילדים ותינוקות יהודים בלבד מטלפי הנאצים. את שמות הילדים שהצילה רשמה על פתקים, הכניסה אותם לבקבוקי זכוכית, אותם הטמינה מתחת לעץ התפוחים בגינה שלה, זאת כדי שהוריהם של הילדים יוכלו לאתר אותם בקלות לאחר המלחמה.

סנדלר, בת 98 במותה, קיבלה בעבר פרסים ואותות על האומץ שהפגינה במהלך מלחמת העולם השנייה ואף זכתה לשתול עץ בשדרת העצים ביד ושם. בשנת 1965 הוכרה רשמית מטעם מוסד "יד ושם" כחסידת אומות העולם ואזרחית כבוד של מדינת ישראל.

לזכרה (צילום יחצ)
לזכרה (צילום יחצ)

מוטי חלימי , מנכ"ל תיאטרון השעה הישראלי נחשף לסיפור יוצא הדופן של אישה מופלאה זו והחליט שלא יהיה נער או נערה שלא יכירו את אירנה סנדלר. ליצירה בחר שני יוצרים מובילים מהתיאטרון הרפרטוארי : הבמאי משה קפטן ("שיער", "אויטה", נעצר בחצות) והמחזאית דפנה אנגל (אלה גרוסמן", משאלה אחת ימינה")

אסתר איפרגן מנהלת סל תרבות של מגדל העמק, שבחרה את ההצגה מעוררת ההשראה הזו לבני הנוער של האזור-"אני גאה שכל ילד בעירי יזכה להכיר אץ עשייתה הבלתי נלאית של אירנה סנדלר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות