fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המרענן הרשמי

אליסון ליפניצקי, מספר 3 ברשימת 'כולנו הירוקים' במגדל העמק, מבינה את מצוקת הצעירים שעוזבים את העיר * "אתן דגש לנושא הצעירים שבורחים מהעיר", היא מבטיחה * ומצרה על כך שאין מספיק נשים בפוליטיקה המקומית * ההבטחה הגדולה?
מספר 3. אליסון ליפניצקי (צילום עצמי)
אליסון ליפניצקי (צילום עצמי)

בשבוע הבא יערכו הבחירות לראשות ולמועצת העיר מגדל העמק. הפעם, בניגוד לשנים קודמות מספרים יודעי דבר בעיר כי הבחירות יהיו צמודות מאי פעם ולא פוסלים אפשרות להפתעה, שבה המועמד הנמרץ והצעיר יקי בן חיים יגבור על ראש העיר הוותיק,  אלי ברדה, המכהן מזה 20 שנים. בן חיים פרסם בשבוע שעבר את נבחרתו וכפי שהוא מגדיר אותה: "נבחרת צעירה, רעננה ורעבה שפונה לכל המגזרים?".

מספר 3. אליסון ליפניצקי (צילום עצמי)
מספר 3. אליסון ליפניצקי (צילום עצמי)

ברשימתו של בן חיים,  לא פחות משתי נשים מהאוכלוסייה הרוסית בעיר, אותה אוכלוסיה שמסורתית מצביעה לראש העיר המכהן אך עושה רושם שכמו במגזר החרדי הצליח בן חיים ליצור בקיעים גם בקרב אוכלוסיית העולים. אחת מהן היא אליסון ליפניצקי, הממוקמת במקם השלישי ברשימת "כולנו הירוקים". ליפניצקי,  בת 30. עלתה  לארץ בגיל 3 והגיעה  עם המשפחה למגדל העמק. אחרי כשנתיים עברה המשפחה  לקיבוץ בצפון. בגיל 21  התחילה ללמוד עיצוב פנים במכללת "קווים" בחיפה, והיא עברה להתגורר עם סבא וסבתא שלה במגדל העמק. "היה לי הרבה יותר קל לחזור למגדל העמק מבחינת הקרבה למכללה. סבא וסבתא שלי ז"ל המשיכו לגור פה בעיר ועברתי לגור אצלם. כבר אז ידעתי שכשאגדל אעשה הכול כדי למנוע בריחת צעירים ומשפחות מהעיר, בדיוק כמו שקרה להוריי, הבטחתי לעצמי לעשות הכול לשנות כאן בעיר את הכול", היא מספרת.

למה הצטרפת דווקא לבן חיים?

"כשראיתי שיקי בן חיים הכריז על מועמדותו לראשות העיר, התמלאתי תקווה. את יקי אני מכירה כבר הרבה שנים, פגשתי אותו לראשונה כשהוא רק נכנס לפוליטיקה. יצא לי פעם אחת לשבת לדבר איתו והוא סיפר לי את כל החזון שלו. זה היה הרבה לפני שהוא הצהיר שהוא מתמודד לראשות העיר. אני זוכרת עוד אז שאמרתי לו "'למה אתה לא מתמודד'? והוא ענה לי שיש עוד זמן. הוא רצה להספיק עוד הרבה דברים. האמת האמנתי בו מהרגע הראשון, אומנם אז פוליטיקה כפוליטיקה לא עניינה אותי, אבל הרגשתי שעומד מולי אדם שעוד יגיע רחוק וחיכיתי בסבלנות ליום שבו יחליט להתמודד על ההנהגה".

איך בעצם קיבלת את ההחלטה לרוץ איתו למועצת העיר?

"זו היה החלטה ממש לא קלה עבורי. ידעתי אומנם שאני תומכת בו ומייחלת לשינוי בעיר הרבה שנים ומאוד רציתי לעבוד איתו כפעילת בחירות, אבל מפה ועד לרוץ למועצה הדרך הייתה ארוכה. ההצעה שלו באה אליי בהפתעה, ביקשתי זמן לחשוב על זה, במהלך התקופה לא יכולתי שלא להיזכר ברצון העז שלי לשנות את סביבת המגורים שלי, פתאום צפו ועלו בי הזיכרונות על הוריי שנאלצו לעזוב את העיר כדי לתת לי ולאחותי חינוך טוב יותר והחלטתי שאני חייבת להפסיק לקטר ולקום ולעשות מעשה. החלטתי ללכת על זה".

ליפניצקי ממשיכה ואומרת: "לא אסתיר את העובדה שאני מאוד לא מרוצה מהעיר שלי ולא פעם תכננתי לעבור. כשיקי הציע לי להצטרף אליו החלטתי שאם אני רוצה שמשהו ישתנה אני חייבת לפעול. הוא נתן לי את התקווה שיש אפשרות לשנות, שאולי אחרי הכול אפשר אחרת. אותי שום דבר לא מחזיק בעיר, ההורים שלי לא גרים כאן  אין לי פה בעל וילדים. אם אני אשאר פה זה רק בגלל שנצליח לשנות ולקדם את העיר. יש פה המון פוטנציאל ותושבים מדהימים שמגיע להם יותר יותר".

אין הרבה נשים בפוליטיקה, איך תשתלבי בעולם של גברים?

"אני מצרה על כך שאין יותר נשים שנכנסות לפוליטיקה.  אין לי ספק שאבחר למועצת העיר, צאני לא פוחדת מעבודה קשה, למרות המראה "השברירי" שלי,  אני רואה מטרה ומשיגה אותה".

-מה תחום האחריות שתרצי לקחת עלייך כחברת מועצת עיר?

"כצעירה תושבת העיר, אני מבינה את בריחת הצעירים מהעיר, אני גרה בשכונות המוזנחות של העיר, אני מכירה ומעורה בעולים החדשים ורואה את הכול נובל. הבטחתי לעצמי  שאתן  דגש על נושא צעירים ובריחתם מהעיר, כל נושא שיקום שכונות והאוכלוסייה המבוגרת שלא זוכה למענה כיום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות