fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עפולה לא תהיה כמו נצרת עילית"

תושבי רובעי יזרעאל הפגינו במחאה על מכירת אחד הבתים לערבי * אבי אלקבץ: "התושבים לא גזענים- הם רוצים עיר יהודית, הם שומרים על הבית" * שלמה מליחי: "זכותם של התושבים לבחור את צביון שכונת המגורים שלהם" * יוסי לוי: "קמפיין שאין לו כל אחיזה"
המפגינים הערב בעפולה (צילום עצמי)
המפגינים הערב בעפולה (צילום עצמי)

תושבים בשכונת רובע ישראל הפגינו ברביעי האחרון בעקבות מכירת דירה בשכונה המתפתחת לערבי. התושבים טוענים: "לא ניתן להפוך את עפולה לעיר מעורבת, רוצים לשמור על צביונה היהודי של העיר".

התושבים זעמו עוד יותר כשגילו שמי שמכר את הדירה הוא תושב שהגיע מנצרת עילית השכנה. "הם מכרו את העיר שלהם לשכנים, עם כל הכבוד, עפולה לא תהיה כמו נצרת עילית",  אמרו תושבים זועמים.

המפגינים הערב בעפולה (צילום עצמי)
המפגינים הערב בעפולה (צילום עצמי)

ראש העיר עפולה לשעבר, אבי אלקבץ, שיתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר, התייחס לאירוע מכירת הבית לערבי ברובע יזרעאל ואמר: "מה שקורה בימים האחרונים ברובע יזרעאל בנושא מכירת בית לערבים, הינה תוצאה ישירה של התעלמות יצחק מירון מהתושבים ומהתופעה של הפיכת עפולה לעיר מעורבת ואף עידוד הנושא. תושבי רובע יזרעאל ותושבי עפולה לא גזענים- הם רוצים עיר יהודית, הם שומרים על הבית. אני מתחייב שאעצור  את התופעה ועפולה לא תהיה עיר מעורבת".

מ"מ ראש העיר, שלמה מליחי, אמר דברים דומים: "מדובר בהמשך ישיר לאווירה הציבורית המתלהטת סביב הניסיון להקים שכונה מעורבת. זכותם של התושבים לבחור את צביון שכונת המגורים שלהם וחובתנו כאישי ציבור לעמוד מאחוריהם, קוראים לנו גזענים בעוד שכל הקיבוצים והמושבים בסביבה מקיימים 'ועדות קבלה' כדי למנוע כניסת תושבים לא רצויים לגבולם, אני מתייצב לצד החברים ואדרוש ביטול העסקה. לא יתכן שאזרחי העיר יחששו להתהלך ברחובותיהם בגלל החלטה של אדם אחד. אני אומר לא לעיר מעורבת,  לא לשינוי הצביון בעיר שלנו".

ונשמעו גם קולות אחרים, איש החסד יוסי לוי. "אני מסרב להיגרר לקמפיין שאין לו כל אחיזה. מנסים להסית בוחרים תמימים לכיוון מסוים. חוקית אין מה לעשות נגד מגורי ערבים בעיר, הבעיה היא שבעלי נכסים מוכרים דירות או משכירים לערבים, יותר קל, יותר זמין ולצערי מישהו מנסה לבנות על זה קמפיין. ראש העיר הצהיר יותר מפעם אחת כי בכל שנות כהונתו הוא יד למציאות של הגירה  של ערבים לעיר, זו מגמה שהתחילה עוד לפני קצת יותר מעשור  ונמשכת. גם היום, ישנם מוכרים שלא בוחלים למי למכור או להשכיר. לאותם מועמדים, שמנצלים מאורע כזה של מכירת בית לערבי, כדי לקושש עוד כמה קולות מאנשים תמימים, שנסחפים אחרי הבטחות ואשליות, שאצל אלו שיבחרו זה לא יקרה, המציאות בכל מדינת ישראל השתנתה מזמן, החוק ובתי המשפט יצרו יותר מציאות שהכל אפשרי וניתן לגור או לקנות עסק בכל מקום בארץ, נשארת השאלה רק של המחיר".

המטה למאבק בגזענות מסר בתגובה: "הניסיונות של גורמים להסית את הציבור כנגד האפשרות לחיים משותפים ולחזק את האופציה שאין אחרת ממנה "לחיות ביחד" במיוחד כשמדובר באזרחים ערבים שמבקשים לגור בישובים עם רוב יהודי צריכים להיפסק וזה לא יפסק ללא תגובות ברורות של אנשי ציבור ומנהיגים פוליטיים אמיצים. להזכיר שחוק "ועדות קבלה" יאפשר למנוע מאנשים ששייכים לקהלים שונים את האופציה לבחור איפה לגור ולא רק מערבים כמו שבדיוק מנסים אותם קולות בודדים בעפולה לעשות, זה הזמן שקולו של הרוב השפוי בעפולה יישמע, הן של פוליטיקאים והן של הציבור הרחב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות