fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת עיריית לברקוזן שבגרמניה עמדה דקה דומיה לזכרו של מנחם אריאב

ראש העיר לברקוזן, וובה ריכארט, העמיד בכניסה לעירייה ספר תנחומים ולידו חנוכייה ותמונה של ראש עיריית נצרת עילית לשעבר, מנחם אריאב ז"ל
מכבדים את זכרו גם בגרמניה
מכבדים את זכרו גם בגרמניה

בין נצרת עילית לעיר קלגנפורט שבגרמניה נחתמה בתקופת כהונתו של מנחם אריאב, ראש העיר המיתולוגי לשעבר של נצרת עילית, שעמד בראשה במשך כמעט 32 שנים והלך לעולמו בשבוע שעבר, ברית ערים תאומות.

מכבדים את זכרו גם בגרמניה
מכבדים את זכרו גם בגרמניה

הקשר בין שתי הערים התהדק בשנות ה- 90 בעיקר באמצעות משלחות גומלין של בני נוער ונציגי העירייה שיצאו מטעמן של שתי הערים.

בחגיגות ה 50 לנצרת עילית אריאב הזמין את ראש עיריית קלגנפורט ונבחריה להשתתף באירוע המרכזי ואכן משלחת מטעמה הגיעה לנצרת עילית ולקחה חלק בחגיגות.

"אריאב היה זה שהגה ופיתח את מערכת הקשרים עם עיריית קלגנפורט.הוא ראה בה חשיבות גדולה לא רק להאדרת שמה של נצרת עילית אלא גם ובעיקר בהיותה כלי הסברה להצגה חיובית של מדינת ישראל בעולם", סיפר גורם בכיר בעירייה וציין כי מערכת הקשרים שיצר אריאב בתקופת טרום החרם על מדינת ישראל הקדים את זמנו. "בתקופה שבה אף אחד לא חשב על הסברה והצגת המדינה בעולם הוא צפה את הבאות והשקיע במה שנראה אז לא הכי חשוב אבל כעת אין ספק כי הוא צדק".

אריאב שהיה ניצול שואה ראה חשיבות גדולה בשיח ובהידברות עם גרמניה וספג על כך גם לא מעט ביקורת. היו שטענו כי היחסים עם גרמניה ולברקוזן בפרט, לוקים בטעם נפגם אולם אריאב לא שעה למבקרים והיה חדור בעמדתו לקיים את הקשר ולא להרפות ממנו. למקורביו הסביר כי בעצם קיומו של דגל ישראל מונף בגרמניה יש חשיבות וכן כל פעילות ההנצחה והזיכרון שמתקיימת במסגרת היחסים הקרובים בין שתי הערים.

בשמונה השנים האחרונות לאחר פרישתו של אריאב יחסי הערים התאומות הצטננו ובשנים האחרונות הוקפאו לחלוטין. עם כניסתו של רונן פלוט לתפקיד הם חודשו ובתוך כך גם קיימה עיריית לברקוזן השבוע את המחווה כלפי ראש העיר המנוח והציגה פינת הנצחה לזכרו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות