fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה של שיקום שכונות

פרויקט מיוחד: סגן שר השיכון ז'קי לוי מסכם שנה
זקי לוי, צילום: קרן אקריש
מחיר השאננות. זקי לוי, צילום: קרן אקריש

השנה שחלפה הייתה גדושה בעשייה ענפה ומבורכת במיוחד למען יישובי הפריפריה. לשמחתי אני זוכה להוביל פרויקטים רבים דוגמת שיקום שכונות, שהשבתי לחיים לאחר כמעט ארבעים שנות בצורת, גם פרויקט מחיר למשתכן שהצלחתי ליישם בעיר בית שאן חרף המכשולים הרבים, כמו גם הצלת מפעל אדום אדום בבית שאן שבזכות המשך פעילותו, משפחות רבות שחררו אנחת רווחה והסירו דאגה עמוקה מליבן שכן העובדים ימשיכו לעבוד במפעל ולהתפרנס ממקור ההכנסה העיקרי שלהן.

זקי לוי, צילום: קרן אקריש
זקי לוי, צילום: קרן אקריש

בנוסף לנושאים אלו בוצעו שני מהלכים שהקושי הרב להוציא אותם לפועל הפך אותם למתוקים יותר, האחד הוא הטבת המס. הטבת המס הוא רעיון שיזמתי בשנת 2005 עת כיהנתי כראש עיריית בית שאן, תכליתו הייתה להביא אוכלוסייה חזקה ממרכזי הערים הגדולות לערי הפריפריה, לגרום לערי הפריפריה דוגמת בית שאן, חצור הגלילית וערד להתפתח ולצמוח, וזה מה שקרה שכן מאז אישור ההטבה בית שאן, העיר בה אני מתגורר רשמה זינוק חד במספר האנשים שעברו להתגורר בה, זינוק של למעלה ארבעת אלפים נפש, ההטבה הוכיחה את עצמה מיד עם אישורה. חשוב לי לציין ולשבח את מי שהוביל יחד איתי את מפת ההטבות הם ראש הממשלה, שר האוצר משה כחלון, ויו"ר וועדת הכספים, הרב משה גפני. הובלת המהלך נעשתה בתיאום מושלם איתם, לא הובלתי את זה לבד, בלעדי שת"פ בינינו ההטבה לא הייתה מתקבלת.
נושא נוסף אותו יזמתי בצוותא עם ראש הממשלה ושר התחבורה הוא רכבת העמק.
כשנלחמתי על פרויקט רכבת העמק, מעטים האמינו שאצליח להוציאו לפועל. לשמחתי האמונה והתכנית שלי הניבו פירות וכעת הושלם עוד פרק שמחזק את הפריפריה ומחבר בין יישובי העמק לחיפה, בניית הרכבת תחזק את עריי הפריפריה ותבטיח את הישארות התושבים בערים, בחיזוק ההתיישבות, בהקמת מפעלים באזור, בשינוע סחורות. רכבת העמק היא בשורה של ממש לפריפריה ואני גאה להיות היזם שלה, היום רבים מאלו שגיחכו בעבר מתגאים בה ומבינים את העוצמה שהביאה לערי העמק עם עלייתה על המסילות. הפכנו את הפריפריה מקרון לקטר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות