fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"10,000 צעירים עזבו. למה מחכים?"

ראש העיר המכהן יוצא לקרב של חייו. הפתעת הבחירות הקודמות רוצה להפתיע שוב ולנצח פוליטיקאים ותיקים ומשופשפים. למי שלא מאמין בסיכוייו הוא אומר "רק הדור שלנו יעשה את השינוי בעיר"
נתנאל טויטו (צילום עצמי)
נתנאל טויטו (צילום עצמי)

שלוש פעמים בשנה האחרונה עלה נתנאל טויטו לפסגת התבור עם המדריכים והחניכים במכינה. "אני פוגש במכינת תבור את מלח הארץ בלי קלישאות. חבר'ה צעירים שמאמינים בעתיד של הגליל, של הפריפריה, של העיר ומוכנים להשקיע הרבה מאמץ ואנרגיה לקידום נצרת עילית. הם קוראים לי בכל פעם כדי לתת מוטיבציה לחבר'ה ובכל פעם אני חוזר משם ומרגיש שהם אלה שנתנו לי מוטיבציה".

מוטיבציה לא חסרה למי שבגיל 30 מכהן כבר שנה כראש העיר. רשימת ההישגים שלו מרשימה. גיוס 4 מיליון שקלים ממשרדי ממשלה, תוספת של מאות שעות לימוד בבתי הספר, הרחבת סיירת הביטחון, צמצום הגירעון העירוני, פתיחת הקאנטרי. נדמה שכל נושא שבו הוא נגע – השתנה לטובה. והוא עדיין לא מרגיש פוליטיקאי. לא יושב בלשכת ראש העיר, לא ממנה עוזרים, יועצים ומקורבים, וממעט להתראיין בתקשורת.

נתנאל טויטו (צילום עצמי)
נתנאל טויטו (צילום עצמי)

"זה לא האופי שלי. לא הלכתי לפוליטיקה בשביל למנות מקורבים ולא בשביל לפרסם את עצמי. באתי להתעסק בעשייה נטו בתחומים שחשובים לי. כל השאר שולי בעיני", אומר האיש שנכנס לפוליטיקה המקומית אחרי שסיים את לימודי המשפטים והממשל בבינתחומי

טויטו מודאג. "לצעירים בעיר אין מספיק מקומות תעסוקה, אין מספיק היצע דירות, אלה שיש – מאוד יקרות, אין מספיק תרבות פנאי וכתוצאה מכך הצעירים עוזבים. עשרת אלפים צעירים עזבו את נצרת עילית בעשור האחרון. זו תופעה שלא פסחה על אף בית ואף משפחה בעיר. יש שכבה שלמה שפשוט איננה".

זו מגמה שתימשך להערכתך?

"במצב הנוכחי כן. עשרת אלפים עזבו. למה מחכים? שנהיה עיר למבוגרים בלבד? אם לא יהיו אפיקים חדשים גם השכבה שמסיימת השנה י"ב תעזוב את העיר אחרי הצבא או תוך כדי השירות. אני פוגש את הנוער שלנו כל הזמן. השנה נסעתי על חשבוני לפולין כדי להיות איתם במשלחת. ישבנו שם כמה ימים ארוכים לשיחות מאוד אישיות ולא פורמליות. שמעתי מהם דברים לא פשוטים על העיר. הם צמאים למנהיגות שתייצג אותם ואת הצרכים שלהם. העובדה שרבים מבני הנוער כבר התייצבו במטה הבחירות ובאים לעזור – מרגשת אותי מאוד".

נטישת הצעירים עומדת גם במרכז קמפיין הבחירות של טויטו. כשיצא לדרך הוא כתב "יצאנו למסע להחזיר לעיר את התקווה". אלפי הלייקים העידו שהמסר הזה נפל על אוזניים קשובות. "אני מביא איתי מסר של תקווה, של אופטימיות ושל עתיד טוב יותר לעיר הזו. הציבור מכיר ושבע מהפוליטיקה של פעם. אני משוכנע שב-7.6 רוב תושבי נצרת עילית יבחרו בעתיד ולא בעבר. ואני העתיד של נצרת עילית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות